Çin ekonomisi yumuşak inişte

Uluslararası Para Fonu (IMF) Çin'in yavaşlayan ekonomisinin ''aşağı yönlü'' risklerle karşı karşıya olduğunu belirtti.

IMF'nin raporunda, küresel piyasalarda artan dalgalanmalara rağmen ülke ekonomisinin yumuşak iniş gerçekleştirecek gibi göründüğü ifadesine yer verildi. Ülkede ekonomi alanındaki reformların büyük ölçüde dengesizlikleri azalttığı belirtilirken Çin'in bu yılki büyüme hedeflerine ulaşabilmesi için politikalara hız verilmesi gerektiği ifade edildi.
IMF Asya Pasifik Bölümü Yönetici Yardımcısı Markus Rodlauer, ''Çin ekonomisi yavaşlıyor ancak çok fazla bir yavaşlama beklemiyoruz. Bu yıl yüzde 8 civarında bir büyüme bekliyoruz -ki bu seviye dünyanın birçok ülke için ulaşılması güç bir rakam-'' ifadesini kullandı.
Raporda para birimi yuanın değerinin altında olduğunu vurgulayan kuruluş, ülkenin yatırımlara bağlı büyümeden tüketici harcamalarına bağlı bir büyümeye geçmesi gerektiğinin de altını çizdi.
Dünyanın en büyük ikinci ekonomisi olan Çin'de yılın ikinci çeyreğinde büyüme oranı, ihracat ve tüketici harcamalarındaki azalmayla yüzde 7,6 olarak üç yılın en düşük seviyesinde gerçekleşmişti.

IMF geçtiğimiz günlerde Çin ekonomisinin 2012 yılı için büyüme tahminini yüzde 8,2'den yüzde 8'e indirmiş ve ''sert iniş''in mümkün olduğunu söylemişti. Kuruluş, Çin'in 2013 için büyüme tahminini ise yüzde 8,8'den yüzde 8,5'e indirdi.

AA

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.