İşsizlik oranları belli oldu

İşsizlik mart-nisan-mayıs döneminde yüzde 9 oldu.

Türkiye'de 2012 yılı Nisan döneminde işsizlik oranı, geçen yılın aynı dönemine göre 0,9 puan azalarak yüzde 9 oldu. 2011 yılının Nisan döneminde işsizlik oranı yüzde 9,9 düzeyindeydi.
Nisan 2012'de kentsel alanlarda işsizlik oranı 2011 yılının aynı dönemine göre 1,2 puan azalarak yüzde 10,7 oldu, kırsal yerlerde ise 0,5 puan geriledi ve yüzde 5,6 olarak belirlendi.
Türkiye İstatistik Kurumunun (TÜİK) Hanehalkı İşgücü Araştırması, ''2012 Nisan Dönemi Sonuçları''na göre, 2011 yılı Nisan döneminde 2 milyon 637 bin kişi olan işsiz sayısı, 2012'nin aynı döneminde 2 milyon 425 bin kişiye geriledi.
İstihdam ise 23 milyon 955 bin kişiden, 24 milyon 630 bin kişiye çıktı.
2011 ve 2012 Nisan dönemleri itibariyle Türkiye genelinde mevsim etkilerinden arındırılmamış temel işgücü verileri şöyle:
. 2011/Nisan 2012/Nisan -- ----------- -----------
KURUMSAL OLMAYAN NÜFUS (bin) 72.117 73.405
15 ve daha yukarı yaştaki nüfus (bin) 53.342 54.520
İŞGÜCÜ (bin) 26.592 27.055
.İstihdam (bin) 23.955 24.630
.İşsiz (bin) 2.637 2.425
İş Gücüne Katılma Oranı (yüzde) 49,9 49,6
İstihdam Oranı (yüzde) 44,9 45,2
İşsizlik Oranı (yüzde) 9,9 9,0
.Tarım Dışı İşsizlik Oranı (yüzde) 12,5 11,1
.Genç Nüfusta İşsizlik Oranı (yüzde) 17,9 16,7
İşgücüne Dahil Olmayanlar (bin) 26.750 27.464

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.