Klima alırken kandırılmayın

Daikin Türkiye Üst Yöneticisi (CEO) Hasan Önder, 2012 yılında Türkiye ısıtma-soğutma pazar büyüklüğünün 4 milyar lirayı bulacağını öngördüğünü belirtti.

Daikin Türkiye'nin ilk 6 ayını ve dünya pazarını değerlendiren Önder, milli gelire bağlı olarak büyüme oranı en yüksek olacak pazarlardan birinin split klima pazarı olacağını, lüks konutların artışından dolayı merkezi ısıtma sistemleri (VRV) satışlarının da arttığını, 2011'de 14 bin dış ünite satılırken, 2012 beklentisinin 18 bin dış ünite olduğunu anlattı.

Türkiye iklimlendirme sektörünün yüksek bir potansiyele sahip olduğuna dikkati çeken Önder, dünya iklimlendirme sektörünün pazar büyüklüğünün 120 milyar dolar olduğunu, bunun 88 milyar dolarını soğutma, 32 milyar dolarını da ısıtma ürünlerinin oluşturduğunu kaydetti.

Önder, ''Türkiye, bu pazarda henüz 1 milyar doları soğutma, 1,2 milyar doları da ısıtma ürünleri olmak üzere 2,2 milyar dolarlık bir paya sahip. Bu da Türkiye'nin dünya iklimlendirme sektöründe ne kadar büyük bir gelişim potansiyeli olduğunu gösteriyor. Hızla gelişen ekonomi ve kişi başına düşen milli gelirin de artmasıyla Türkiye bu alanda gelişime açık en büyük pazarlardan biri haline gelmiştir'' diye konuştu.

Enerji etiketleri konusunda A enerji etiketlerinin tüketiciyi yanılttığını anlatan Önder, ''Mevcut durumda, klimaların enerji verimliliği etiketleri, laboratuvar ortamında tek bir sıcaklık değerine göre oluşturulmaktadır. Ancak gerçek hayatta sıcaklık, değişkenlik gösterdiğinden enerji verimliliğinin de tüm yıl boyunca farklı sıcaklıklara göre ölçülmesi ve enerji etiketlerinin tüketiciyi yanıltmaması açısından bu değerlere göre oluşturulması gerekmektedir'' dedi.

Daikin Avrupa'nın iklimlendirme sektöründe yaptığı lobi faaliyetleri sonucunda Avrupa ülkelerinde 1 Ocak 2013 tarihinden itibaren ısıtma ve soğutma cihazlarının gerçek enerji verimliliğini ölçen ''Sezonsal verimlilik'' kriterlerine geçileceğini söyleyen Önder, ''Ürünlerin sezonsal verimlilik kriterlerine uygun olarak tasarlanmasıyla Avrupa'da inverter klima pazarı yüzde 100'e çıkacaktır. Türkiye'nin de Avrupa'daki gelişmelere paralel olarak en geç 2014 yılında bu kriterleri uygulaması önemli bir gerekliliktir'' şeklinde konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.