Şimdi bu çay moda

‘Yaşlanmayı önlüyor’ iddiası 23 milyar dolarlık ekonomi yarattı

Güney Afrika'da rooibos adlı bitkiden yapılan çay tüketimi ülkenin yeni popüler içeceklerinden biri haline geldi. Cape Town'daki restoranlarda yıllardır tüketilen 'kızıl çalı' çayı kırmızı rengi, kokusu aroması, kafeinsiz olması ve sağlığa faydalı özellikleriyle kısa sürede diğer ülkelerde de kullanılan bir bitki haline geldi.
Afrikalıların kızıl çalı adını verdikleri roibosun 23 milyar dolarlık bir ekonomi yarattığı belirtilirken, her yıl 15 bin ton kızıl çalı üretildiği ve bunun yarısının sağlık tüketimine odaklanan müşteriler için ihraç edildiği kaydedildi. Almanya'nın en büyük ithalatçı ülke konumuna geldiğini anlatan Rooibos şirketinin sahibi Martin Berg, "Hollanda, ABD, İngiltere ve Japonya, rooibos çayının hızlıca popüler olduğu ülkelerin başında geliyor" dedi.
Yaşlanmayı geciktirici özelliği sayesinde bu bitkinin çay olarak tüketiminin tüm dünyada hızlı bir şekilde arttığı belirtilirken, rahatlatıcı etkisinin de popülaritesinin artışındaki önemli etkenlerden biri olduğu ifade edildi. Bitkinin 1990 yılında Japonya'da yapılan bir araştırma sonucunda sağlığa yararlı etkilerinin ortaya çıktığı belirtilirken, o tarihten bu yana tüketiminin hızla arttığı kaydedildi. Üreticiler, Güney Afrika'nın en önemli gelir kaynaklarından biri haline gelen bitkiye daha fazla korumacılık uygulanması gerektiğini savunuyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.