Avrupa'daki krize Japon formülü

Japonya hükümeti, ağır borç kriziyle mücadele eden Avro Bölgesi'ne Uluslararası Para Fonu (IMF) aracılığıyla yardıma hazır olduğunu bildirdi.

Hükümete yakın bir kaynak, Japonya'nın borçlu Avrupa ülkelerine yardım etmek ve piyasaların istikrara kavuşması için IMF'ye daha fazla kredi sağlamaya hazır olduğunu, ancak bunun söz konusu ülkelerin krizin üstesinden gelmek için daha fazla çaba göstermelerine bağlı olduğunu vurguladı.
IMF, dün ağırlaşan Avro Bölgesi borç krizine karşı küresel ekonomiyi korumak için kredi kaynaklarını 500 milyar dolar artırmayı, 100 milyar dolar tutarında da koruma tamponu oluşturmayı planladığını açıklamıştı.
Kaynak, Fonun üye ülkelerden ek kaynak talep edeceğini bildirmişti.
IMF'nin şu anda 385 milyar dolar kredi kapasitesi bulunuyor. Avro Bölgesi ülkeleri, geçen yıl Aralık ayında IMF'ye karşılıklı kredilerle 150 milyar avro aktarmayı taahhüt ederken, Fona en fazla kaynak sağlayan ABD ise yeni bir karşılıklı kredi oluşturmak niyetleri olmadığını açıklamıştı.
IMF'ye ABD'den sonra en fazla kaynak sağlayan ülke Japonya'nın bugünkü açıklamaları IMF tarafından memnuniyetle karşılandı.
Fonun gerekli kaynağı elde edebilmek için özellikle Çin, Hindistan, Brezilya ve Rusya gibi gelişmekte olan üyelerinden yardım talep edeceği belirtiliyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.