Türkiye basamak atladı

Türkiye, Avrupa otomobil satışları sıralamasında, 2011 Aralık ayında 5. sıraya, 2011 Ocak-Aralık döneminde ise 6. sıraya yükseldi.

Türkiye, Avrupa otomobil satışları sıralamasında, 2011 Aralık ayında 5. sıraya, 2011 Ocak-Aralık döneminde ise 6. sıraya yükseldi. Türkiye, Avrupa otomobil satışları sıralamasında 2010 yılında 8. sırada yer almıştı.
Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) verilerine göre, AB (27) ve EFTA ülkeleri toplamına göre otomobil pazarı 2011 yılı Aralık ayında, 2010 yılı Aralık ayına göre yüzde 5,8 küçüldü ve 995 bin 404 adet seviyesinde pazar gerçekleşti.
2011 yılı Avrupa otomobil pazarında ekim ayında başlayan daralma, kasım ve aralık aylarında da devam etti. Aralık ayında en yüksek satış yüzde 6,1 artış ve 244 bin 501 adet ile Almanya'da yaşanırken, diğer önemli pazarlarda düşüş devam etti. Pazar, İspanya'da yüzde 3,6, İngiltere'de yüzde 3,7, İtalya'da yüzde 15,3, Fransa'da yüzde 17,7 daraldı.
AB (27) ve EFTA ülkeleri toplamına göre 2011 Aralık ayında geçen senenin aynı ayına göre en sert düşüş yüzde 60,1 ile Portekiz'de gerçekleşirken, hemen ardından yüzde 38,1 ile Romanya ve yüzde 34,5 ile Polonya'da görüldü.
Daralma yaşayan diğer ülkeler arasında Fransa, Macaristan, İtalya, Slovakya, İsveç, İrlanda, Danimarka, İngiltere ve İspanya yer aldı. 2011 Aralık ayında geçen yılın aynı ayına göre satışlarını en çok artıran ilk üç pazar, sırasıyla; Belçika (yüzde 66,8), Estonya (yüzde 58,6) ve Hollanda (yüzde 52,5) olarak sıralandı.
Avrupa (AB27 EFTA) otomobil satışları 2011 yılında bir önceki yıla göre yüzde 1,4 daralarak 13 milyon 573 bin 550 adede geriledi. 2011 yılında yine en yüksek satış yüzde 8,8 artış ve 3 milyon 173 bin 634 adet ile Almanya'da yaşanırken, diğer büyük pazarlar olan Fransa'da yüzde 2,1, İngiltere'de yüzde 10,9, İtalya'da yüzde 10,9 küçüldü.
Avrupa (AB27 EFTA) ülkelerinde 2010 ve 2011 yılları 12 aylık gerçekleşen kümülatif otomobil pazarı kıyaslandığında en belirgin düşüş yüzde 31,3 ile Portekiz'de gerçekleşirken, ardından yüzde 31 ile Yunanistan ve yüzde 17,7 ile İspanya yer aldı.
Daralma yaşayan diğer ülkeler arasında Romanya, Polonya, İtalya, İngiltere, Fransa ve Slovenya yer aldı. 2011 yılında en yüksek artış sırasıyla; yine Letonya (yüzde 77,8), Estonya (yüzde 73,5) ve Litvanya'da (yüzde 65,9) gerçekleşti.
Türkiye, Avrupa otomobil satışları sıralamasında 2011 Aralık ayında 5. sıraya, 2011 Ocak-Aralık döneminde ise 6. sıraya yükseldi.
-2010-2011 değişim oranları-
Açıklamaya göre, 2010 ve 2011 Ocak-Aralık döneminde değişimler şöyle gerçekleşti:
Ülke Ocak-Aralık 2011 Ocak-Aralık
2010
Değişim
Yüzde
Almanya 3.173.634 2.916.260 8,80
Fransa 2.204.229 2.251.669 -2,10
İngiltere 1.941.253 2.030.846 -4,40
İtalya 1.748.143 1.961.579 -10,90
İspanya 808.059 982.015 -17,70
Belçika 572.211 547.347 4,50
Hollanda 556.123 482.544 15,20
Avusturya 356.145 328.563 8,40
İsviçre 318.958 294.239 8,40
İsveç 304.984 289.684 5,30
Polonya 277.430 315.858 -12,20
Çek Cumhuriyeti 173.282 169.236 2,40
Danimarka 168.707 153.858 9,70
Portekiz 153.433 223.464 -31,30
Norveç 138.345 127.754 8,30
Finlandiya 126.123 111.989 12,60
Yunanistan 97.682 141.499 -31,00
İrlanda 89.896 88.446 1,60
Romanya 81.719 94.541 -13,60
Slovakya 68.203 64.033 6,50
Slovenya 58.417 59.226 -1,40
Lüksemburg 49.881 49.726 0,30
Macaristan 45.097 43.479 3,70
Bulgaristan 19.136 15.646 22,30
Estonya 15.350 8.848 73,50
Litvanya 13.223 7.970 65,90
Letonya 8.849 4.976 77,80
İzlanda 5.038 3.106 62,20
Toplam 13.573.550 13.768.401 -1,40

Türkiye 593.519 509.784 16,40

AA

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.