İtalya'ya duble 'Fitch'lik!

Uluslararası kredi derecelendirme kuruluşu Fitch, İtalya'nın uzun vadeli kredi notunun bu ay sonuna kadar iki kademe düşürülebileceği uyarısında bulundu.

Fitch Direktörü Alessandro Settepani Milano'da düzenlenen bir konferansta yaptığı konuşmada, İtalya'nın kredi notunun düşürülmesinin olası seçeneklerden biri olduğunu belirterek, ülkenin kredi notunun bu ay sonuna kadar iki kademe düşürülebileceğini vurguladı.
Settepani, kuruluşun kredi komitesinin, İtalya'nın büyüme için aldığı önlemler ve refinansman seviyesi temelinde kredi notunu değerlendireceğini ifade etti.
Fitch, 16 Aralık'ta aralarında İtalya'nın da bulunduğu Avro Bölgesine üye 6 ülkenin kredi notunu bu ayın sonuna kadar düşürmeyi değerlendirdiklerini açıklamıştı.
Kuruluşun ülke kredi notları başkanı David Riley ise 10 Ocak'ta Londra'da katıldığı bir konferansta, Avro Bölgesi'ne üye Belçika, İspanya, Slovenya, İtalya, İrlanda ve Güney Kıbrıs Rum Kesimi'nin uzun vadeli kredi notlarının ''negatif'' izlemede olduğunu hatırlatarak, söz konusu ülkelerin kredi notlarının bu ay sonuna kadar bir ya da iki kademe düşürülebileceği uyarısında bulunmuştu.
Riley, İtalya'nın Avro Bölgesi borç krizinin cephe hattında bulunduğunu vurgulayarak, ''Avro'nun geleceğine Roma'nın kapılarında karar verilecek'' değerlendirmesinde bulunmuştu.
Fitch, Ekim ayı başında İtalya'nın uzun vadeli kredi notunu bir kademe düşürerek ''A '' ya çekmişti.
İtalya'nın gayrisafi yurt içi hasılasının (GSYH) yüzde 120'sine ulaşan kamu borcu piyasalarda ciddi endişelere sebep oluyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.