Türk gençleri iş beğenmiyor mu?

Eurasianet sitesi Türkiye’de genç işsizliğinin nedenlerini araştırdı

Türkiye'de toplam nüfusta yüzde 9.6 oranında olan işsizliğin 15-24 yaş arası grupta yüzde 18.6'ya fırladığını belirten Justin Vela, düzenli büyüme kaydeden bir ekonomide bu durum karşısında 'gençlerin çok akıllı olup da iş mi beğenmediğini' sorguladı.
6 aydır iş arayan Beykent Üniversitesi İşletme Bölümü mezunu Rabia Özkutlu maaşı için kafasında 1500 TL'yi alt sınır olarak belirlemiş. Fakat görüştüğü bütün işverenlerin 1200 TL'nin üstü ücret vermeye yanaşmadığını söyleyen Rabia "İşveren anlaşamadığı anda sıradaki gelsin diyor. Ailelerimizden gelen paraya alıştık. 1200 TL ile nasıl geçiniriz?" cümleleriyle dert yanıyor. Vela'nın konuştuğu başka bir işsiz olan 24 yaşındaki İlayda Karakaş ise grafik tasarımcı olarak iş bulmak için Bursa'dan İstanbul'a taşınmış. Onun bu 'gizem'e getirdiği açıklama basit:
"Çok fazla üniversite var. Aynı işi isteyen çok fazla insan var".
İşsizliğin getirdiği ruh halini merak eden Vela'ya iki yıl iş aradıktan sonra vazgeçip ailesinin Bodrum'daki bakkalında çalışmaya başlayan bilgisayar mühendisi 27 yaşındaki Zeynep Yıldırım'ın cevabı "Tabii ki de çok kötü hissediyorum. Gün geçtikçe bildiklerimi unutuyorum" olmuş. Ekonomist Seyfettin Gürsel ise genellikle en iyi okullardan mezun olan gençlerin iş bulduğunu çünkü iş verenini bu profille hava atmayı sevdiğini belirtti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.