Bir efsane ikiye bölünüp satıldı

Efsane grup Pink Floyd'un plak şirketi EMI dijital dönüşüme ayak uyduramayınca satıldı.

İngiliz müzik yapım ve yayın şirketi Electric and Musical Industries (EMI), iki parça halinde 4.1 milyar dolara satıldı. Amerikalı Citigroup'a ait EMI'nın müzik yapım bölümünü, müzik, televizyon, telekomünikasyon ve internet sektöründe faaliyet gösteren Fransız medya grubu Vivendi bünyesindeki Universal Music Group 1.9 milyar dolara, yayın şirketi bölümünü ise Sony/ATV başkanlığındaki konsorsiyum 2.2 milyar dolara satın aldı.
Universal Music Group ve Sony/ATV Music Publishing başkanlığındaki konsorsiyum, yaklaşık 5 ay süren yoğun görüşmelerden sonra rakipleri Warner Music Group ve BMG karşısında zafere ulaştılar.
Haziranda satışa çıktı
EMI'yi 2007'de 6.8 milyar dolara satın alan özel sermaye şirketi Terra Firma, bu satın alma için Citigroup'tan 4.2 milyar dolar borçlanmış, ancak bu borcunu ödeyemeyince Citigroup EMI'nin kontrolünü ele geçirmişti. Citigroup, Haziran ayında EMI'yi satılığa çıkarmıştı.
Sony ve Michael Jackson'ın 1995 yılında yarı yarıya ortak olduğu Sony/ATV Music Publishing şirketinin, konsorsiyumda yüzde 38 paya sahip olduğu, konsorsiyumda ayrıca Blackstone Group, Abu Dhabi'den Mubadala Development ve Raine Group şirketlerinin bulunduğu belirtildi.
Universal Music Group'un Başkanı ve CEO'su Lucian Grainge yaptığı açıklamada, "Bir İngiliz olarak benim için EMI, onunla büyüdüğüm seçkin bir müzik şirketi. Sanatçıları ve müzikleri bana gençlik yıllarımı anımsatıyor" dedi.
Ünlü İngiliz müzik grubu Beatles'ın müzik kayıtlarını yaptığı Abbey Road Stüdyoları'nın, "İngiliz kültürünün sembolü" olarak açık kalacağını ifade eden Grainge, "Universal Music Group, EMI'nin kültürel mirasını ve sanatçı çeşitliliğini koruyacağız ve gelecekte şirketin varlıklarını büyütmek için sanatçılarına ve çalışanlarına yatırım yapacağız" diye konuştu.
Anlaşma 10 ay içinde
Avrupa'da bağımsız müzik şirketlerini temsil eden ticari kuruluş Impala, iki anlaşmanın da onaylanmaması için çaba göstereceğini açıkladı. Impala, anlaşmaların onaylanmasının Universal Music Group ve Sony/ATV'ye, sanatçılar ve müzik dağıtımcıları üzerinde aşırı müzakere gücü olanağı yaratacağını bildirdi. Universal Music Group, düzenleyici kurumları yatıştırmak için 500 milyon dolardan fazla varlığını satmayı önerdi, ancak Impala bunun yeterli olmadığını kaydetti.
Pink Floyd, Quenn ve Katy Perry'nin yayın hakları bulunuyor
Universal Music Group'un EMI'nin müzik yapım bölümünü satın almasına olumlu bakanlardan biri efsanevi rock grubu Rolling Stones'un solisti Mick Jagger oldu. Jagger, duygularını, "Bu çok olumlu gelişme ve EMI'nin bir kez daha kanında müzik akan insanların eline geçecek olmasından bilhassa memnunum" diyerek dile getirdi.
Efsanevi müzik grubu Beatles başta olmak üzere Pink Floyd ve Coldplay gibi grupların yanı sıra Quenn ve Katy Perry gibi sanatçıların yayın haklarını elinde bulunduran EMI'nin geçmişi 1897 yılına dayanıyor. 1897 yılında merkezi Londra'da bulunan "The Gramophone Company" olarak bilinen şirket 1931 yılında "Columbia Gramophone Company" ile birleşerek Electric and Musical Industries (EMI) adını aldı.
Sony/ATV yayıncılıkta bir numaraya yerleşecek
Universal Music Group'un kayıtlı müzik sektöründe küresel piyasada en büyük paya sahip olması ve Sony/ATV'nin yayıncılıkta bir numaraya yerleşecek olması nedeniyle her iki anlaşmanın da Avrupa, ABD, Japonya ve Avustralya'da düzenleyici kurumlar tarafından büyük bir titizlikle incelenmesi bekleniyor.
Anlaşmaların onaylanması halinde Universal Music Group küresel müzik piyasasının yüzde 36'sını, dünyanın en büyük müzik piyasası ABD'de ise yüzde 39'unu kontrol altına alacak. Düzenleyici kurumlar için daha fazla kaygı verici durum şirketin Avrupa müzik piyasasındaki payının yüzde 50'yi aşacak olması. Universal Music Group şu anda ABD müzik piyasasının yüzde 30'unu, EMI yüzde 9'unu, Sony yüzde 29'unu ve Warner Music yüzde 19'unu kontrol ediyor.

Şu anda 3 milyon kadar şarkının telif hakkını elinde bulunduran Sony/ATV, müzik yayıncılığında dördüncü sıradan ilk sıraya çıkacak.

Sabah


X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.