Ortadoğu'ya Türk malı damgası

Ortadoğu'da her 10 kişiden 7'si Türk malı kullanıyor.

Orta doğu halkının Türkiye'ye olan hayranlığı Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın ilişkileri güçlendirmek için sürdürdüğü yakın temaslarla daha da güçlendi. Türkiye Ekonomik ve Sosyal Etüdler Vakfı'nın (TESEV) araştırması da bunu kanıtlar nitelikte. Araştırmaya göre Türkiye'ye duyulan sempati yüzde 85'lere ulaşmış durumda. Mısır, Ürdün, Lübnan, Filistin, Suudi Arabistan, Suriye ve Irak ve İran'ın da katılımıyla toplam 2 bin 267 kişi ile yapılan görüşmelerden çıkan sonuçlara göre bölge halkının yüzde 76'sı bir Türk malı kullanmış. Bu rakam Irak'ta yüzde 87, İran'da ise yüzde 83. Tekstil, gıda ürünleri, elektronik ev eşyası ve dayanıklı tüketim malları ise kullanılan ürünler arasında ilk sıralarda geliyor. Katılımcılara kendi ülkelerine hangi ülkeden yatırım yapılmasını tercih ettikleri sorulduğunda da paralel sonuçlar ortaya çıkıyor: Türkiye'den gelecek yatırım başta İran olmak üzere araştırmaya katılan bütün ülkeler tarafından olumlu karşılanmış.

ÜRETİM TÜRKİYE'YE KAYIYOR

Veriler açık. Bu yüzden de Ortadoğu'ya açılmak ve orada büyümek isteyen yabancı markalar ya Türkiye'de üretime gidiyor ya da Türk bir ortakla yürümeyi tercih ediyor. Ortadoğu'ya açılmak amacıyla üretimin tamamını Türkiye'de yapmak için fasoncu şirketlerle görüştüklerini belirten Tarman Grup bünyesindeki Blue House'un Genel Müdür Yardımcısı Mete Gedikoğlu, "Ortadoğu'daki pek çok ülke tüketicisi Made in Turkey etiketi olmayan ürünleri satın almak istemiyor. Biz de bu yüzden üretimin tamamını Türkiye'de yapmayı planlıyoruz" diyor.
Avrupalı fırsat kolluyor

Türk - Mısır İş Konseyi Başkanı Zuhal Mansfield da bölgedeki Türkiye sempatisinin arttığını yabancı firmaların da bu rüzgardan yararlanmak için Türk ortak almak için çabaladığını dile getiriyor. Mansfield, Türkiye bu kadar modayken Avrupalılar ya Türk firması satın alarak ya da mevcut markasının üretimini Türkiye'ye kaydırarak Ortadoğu"ya girmeye çalışıyor" dedi.

Türk malı vurgusu

Ev aletleri markası Homend'in Genel Müdürü Hakan Koçer ise yaptıkları analizlerden daha fazla satış ve marka bilinirliği için Türkiye yanında Ortadoğu'da da Türk malı oldukları vurgusunun ön plana çıktığını söyledi. Koçer, "Made in Turkey algısı yükselince yurtdışındaki markaların Türk firmaları alıp Ortadoğu'ya girmek istiyor. Bu trendi iyi değerlendirmeliyiz" dedi.
SABAH

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.