Ortadoğu'ya Türk malı damgası
Ortadoğu'da her 10 kişiden 7'si Türk malı kullanıyor.
- Ekonomi
- Giriş Tarihi: 00:00 | 09.11.2011
- Güncelleme Tarihi: 09:32 | 09.11.2011
ÜRETİM TÜRKİYE'YE KAYIYOR
Veriler açık. Bu yüzden de Ortadoğu'ya açılmak ve orada büyümek isteyen yabancı markalar ya Türkiye'de üretime gidiyor ya da Türk bir ortakla yürümeyi tercih ediyor. Ortadoğu'ya açılmak amacıyla üretimin tamamını Türkiye'de yapmak için fasoncu şirketlerle görüştüklerini belirten Tarman Grup bünyesindeki Blue House'un Genel Müdür Yardımcısı Mete Gedikoğlu, "Ortadoğu'daki pek çok ülke tüketicisi Made in Turkey etiketi olmayan ürünleri satın almak istemiyor. Biz de bu yüzden üretimin tamamını Türkiye'de yapmayı planlıyoruz" diyor.
Avrupalı fırsat kolluyor
Türk - Mısır İş Konseyi Başkanı Zuhal Mansfield da bölgedeki Türkiye sempatisinin arttığını yabancı firmaların da bu rüzgardan yararlanmak için Türk ortak almak için çabaladığını dile getiriyor. Mansfield, Türkiye bu kadar modayken Avrupalılar ya Türk firması satın alarak ya da mevcut markasının üretimini Türkiye'ye kaydırarak Ortadoğu"ya girmeye çalışıyor" dedi.
Türk malı vurgusu
Ev aletleri markası Homend'in Genel Müdürü Hakan Koçer ise yaptıkları analizlerden daha fazla satış ve marka bilinirliği için Türkiye yanında Ortadoğu'da da Türk malı oldukları vurgusunun ön plana çıktığını söyledi. Koçer, "Made in Turkey algısı yükselince yurtdışındaki markaların Türk firmaları alıp Ortadoğu'ya girmek istiyor. Bu trendi iyi değerlendirmeliyiz" dedi.
SABAH