Motorin kullanımındaki artış sürüyor

Yılın 9 ayında Türkiye'de toplam akaryakıt satışları 13 milyon tona ulaşırken, satışların yüzde 84'ünü motorin türleri oluşturdu. Aynı dönemde benzin türlerinin satışı yüzde 12'de kaldı.

Türkiye'de akaryakıt satışları 2011'in 9 ayında 12 milyon 950 bin 60 tona ulaştı. Söz konusu dönemde akaryakıt satışlarının yüzde 84'ünü motorin türleri, yüzde 11,7'sini ise benzin türleri oluşturdu.
Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) verilerinden yaptığı derlemeye göre, bu yılın 9 ayında toplam 12 milyon 950 bin 60 ton akaryakıt ürünü satıldı. Akaryakıt artışı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 4 oldu. 2010 Ocak-Eylül döneminde akaryakıt satışı 12 milyon 453 bin 944 ton olarak gerçekleşmişti.
Söz konusu dönemde, satışların yüzde 11,7'sini benzin türleri, yüzde 84'ünü motorin türleri, yüzde 4'ünü fuel oil türleri yüzde 0,3'ünü de diğer ürünler oluşturdu.
Ürün bazında satışlar incelendiğinde, bu yılın 9 ayında (Ocak-Eylül) akaryakıt dağıtıcılarının sattığı benzin türleri geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 4,1 azaldı. 2010 Ocak-Eylül döneminde 1 milyon 574 bin 747 ton benzin satılırken, bu miktar 2011'in aynı döneminde 1 milyon 509 bin 913 tona geriledi.
Motorinlerin satışındaki son yıllardaki hızlı artış bu dönemde de devam etti. 2010 yılı 9 ayında 10 milyon 273 bin 61 ton motorin satışı yapılırken, bu yılın aynı döneminde satış 10 milyon 879 bin 547 tona yükseldi. Söz konusu dönemdeki artış yüzde 5,9 oldu.
Fuel oil türlerinde ise bu yılın Ocak-Eylül döneminde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 11,3 azalma meydana geldi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.