Otomotiv satışı rekora gidiyor

Türkiye otomotiv pazarında 2011'in 10 aylık döneminde otomobil ve hafif ticari araç satışı, geçen yıla göre yüzde 24.5 artarak, 670 bin 682 adet olarak gerçekleşti.

Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) verilerine göre; 2011 yılı Ocak-Ekim döneminde otomobil satışları bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 27.58 artarak, 459 bin 611 adede ulaştı. Otomobil pazarı, 2011'in ilk çeyreğinde yüzde 82.8, ikinci çeyreğinde yüzde 40 oranında büyürken, ekonominin soğuma politikalarıyla üçüncü çeyrekte yüzde 2.9 oranında daraldı. 2011 Temmuz ayında yüzde 5.12 büyüme oranıyla başlayan yavaşlama, beklentiler doğrultusunda Ağustos ve Eylül aylarının ardından, eksi yüzde 0.73 ile Ekim ayında da sürdü. Bu yılın 10 aylık hafif ticari araç pazarı ise geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 18.3 artarak, 211 bin 71 adet seviyesinde gerçekleşti. Ekim 2011'de otomobil ve hafif ticari araç pazarı 68 bin 454 adet olarak gerçekleşti. 73 bin 404 adet olan 2010 yılı Ekim ayı otomobil ve hafif ticari araç pazarına göre satışlar yüzde 6.74 oranında azaldı.
LÜKS SATIŞLARI İLK KEZ DÜŞTÜ
2.0 litre
üzeri araçlarda ÖTV'nin yüzde 84'ten yüzde 130'a yükseltilmesi sonrası ilk kez lüks otomobil satışlarında düşüş yaşandı. Porsche, Ekim'de bu yılın en kötü performansını göstererek sadece 19 adet araç sattı; Eylül ayına göre de satışları yüzde 85 geriledi. Mercedes ve Audi'nin satışları da vergi artışıyla birlikte düşüş gösterdi. ÖTV'yi kendisi karşılayan BMW, Land Rover, Jaguar ve Volvo gibi lüks markaların satışlarında ise artış yaşandı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.