"Otobüsten indim, BMW'ye bindim"

Girişimcilik gurusu Baybars Altuntaş, sıfırdan başladığı ve Beyaz Saray'a kadar ulaştırmayı başardığı girişimcilik serüvenini anlattığı ''Otobüsten İndim, BMW'ye Bindim'' adlı bir anı kitabı yazdı.

Sıfırdan başlayan girişimcilik serüvenini Beyaz Saray'a kadar ulaştırmayı başaran girişimcilik gurusu Baybars Altuntaş, bu serüvenini ve girişimciliğin 81 sırrını ''Otobüsten İndim, BMW'ye Bindim'' adlı anı kitabında anlattı.
Dragons' Den'in farklı tarzdaki yatırımcısı Baybars Altuntaş, satışa çıkan ''Otobüsten indim, BMW'ye bindim'' adlı kitabında, herkese hayata SSK'lı değil Bağ-Kur'lu olarak başlamalarını öneriyor. Altuntaş, rakipleri iyi analiz etme, yurt içinde olduğu kadar yurt dışında da nasıl para bulunacağının yöntemlerine de yer verdiği kitabında, ''bardağın boş kısmına bakan memur, dolu kısmına bakan patron olur'', ''Önce sat sonra harca'' formülüyle hiç para yokken nasıl zengin olunacağını, ''Kiliste pekmezi olanın, sineği Bağdat'tan gelir'' formülüyle de iş fikirlerinin yatırımcılara nasıl kabul ettirileceğini anlatıyor. Geleceğin girişimcileri için önemli bir kılavuz olan kitapta Altuntaş, örnek alınacak hayat hikayesinin yanında, ABD Başkanı Barak Obama ile görüşmesinin perde arkasını, Franchising Derneği'ni 25 kuruşa nasıl kurduğu, henüz üniversite öğrencisiyken 400 dolar sermayeyle kurduğu şirketinin sırlarını, zengin olmada şans, kader ve kısmetin rolü, iş fikriniz var, ancak paranız yok ise bu durumda ne yapılacağını ve girişimciler için Beyoğlu anılarını dile getiriyor.


Baybars Altuntaş'ın kitabında yer alan 81 girişimcilik sırrından bazıları şunlar: ''Gerçekten girişimci olup olamayacağınızı anlamanız gerekiyor. Bunu anlamak hiç zor değil. Basit birkaç yöntemle ne kadar iyi bir girişimci olabileceğinizi anlayabilirsiniz. Aldığınız risk hesaplanabilir bir risk olmalı. Yeteri kadar kazanamazsanız, girdiğiniz risk hayatınızı alt üst etmemeli. Dimyata pirince giderken, evdeki bulgurdan olmayın. Patron olurken ayağınızı yorganınıza göre uzatmak yetmez. Battaniyeniz de hazır olmalı. Beklenmedik harcamalar karşısında şaşırmamalısınız. İş planınızı hazırlamadan evvel, çok iyi pazar araştırması yapmalısınız. Burnunuzun paranın kokusunu alıp almadığından emin olmalısınız. Para kazanmak için para şart değil, ancak çok iyi bir iş fikri ise şart. Çok iyi iş fikrine kısa zamanda sahip olabilirsiniz. İnsan koleksiyonu yapın. Her yaştan her kesimden insanlarla çok iyi ilişkiler geliştirin. Bu ilişkilerin paradan çok daha önemli sermaye olduğunu unutmayın. Gazetelerin cuma günleri çıkan ilavelerine reklam verin. Evlerde, hafta sonları sabah kahvaltılarına böylelikle sizin şirketiniz de konuk olmuş olur. Siyasetten uzak durun. Siyasetçiye yakın durun. Girişimci olarak sizin asli göreviniz hep yeni iş fikirleri üretmek, siyaset yapmak değil. Herkes kendi işine baksın. Reklam ajansınıza şunu söyleyin; 'Sattıran reklam istiyorum, sanat eseri değil.' Kurduğunuz işe melek yatırımcı arayın. TBAA size bu konuda yardım edecek.'' -''Ne bir dayım, ne bir torpilim, ne servetim vardı''-
Destek yayınlarından çıkan ''Otobüsten İndim, BMW'ye Bindim'' adlı kitabında Altuntaş, lise çağında atıldığı iş yaşamını nasıl başarılı girişimler demetine dönüştürdüğünü, fikirlerinden ve hayallerinden başka bir sermayesi olmayan genç bir insanın hayat hikayesini gözler önüne seriyor. Girişimcilik serüvenini bir kitap haline getirmesinin gerekçelerini ise Altuntaş, şöyle anlatıyor: ''Benim ne bir 'dayım', ne bir 'torpilim', ne bir 'servetim', ne de bir 'çevrem' vardı. Öğretmen bir annenin ve emekli bir askerin çocuğu olarak yaşadıklarımı rüyamda görsem inanmazdım. Ama bunların hepsi oldu. Torpilim yoktu, param yoktu, çevrem yoktu. İşin kolayına kaçıp 'batsın bu dünya' diyebilirdim. Ama demedim. Şuna gönülden inanıyorum; güzel ülkemiz herkesin rüyalarının gerçeğe dönüşebildiği bir ülke. Yeter ki siz isteyin. Bu kitabı yazarak istedim ki 7'den 77'ye herkes bir de benim baktığım pencereden baksın dünyaya. Nasıl yaptığımı olanca samimiyetim ve saflığımla anlattım bu kitapta. Ve istedim ki sizin de benden bir farkınızın olmadığını anlayın. Bir öğretmen çocuğu olarak ben yaptıysam ve başardıysam, daha iyilerini siz de çok kolaylıkla yapabilirsiniz. Bu kitapta sadece hayat hikayemi anlatmadım. Neyi nasıl yaptığımı da sizlere anlatmak istedim. Bu kitabı iki boyutta hazırladım. Kitap içinde kitap var. Bir yandan hayat hikayemi, diğer yandan da kendi işinizi kurana kadar başarılı bir girişimci olarak neleri nasıl yapmanız gerektiğini anlattım. Seçili alanları takip ederek, işinizi kurarken sizlere meşale olacak öğütler verdim.''
Obama tarafından davet edilen 150 girişimci arasında
Öğretmen bir annenin ve emekli bir askerin çocuğu olarak dünyaya gelen ve daha ilkokul çağında girişimci olmaya karar veren Altuntaş'ın, henüz öğrenciyken ve cebinde para yokken kurduğu şirket, Türkiye'nin en önemli 100 franchising markasından biri oldu.
Washington DC'de 26–27 Nisan 2010 tarihlerinde düzenlenen ''ABD Başkanlık Girişimciler Zirvesi'' için dünya çapında seçilen ve Başkan Obama tarafından davet edilen 150 girişimci arasında yer alan Altuntaş, Başbakan Erdoğan'ın Obama'ya yazdığı özel mektubu götürdü. Girişimciliğin beşiği olan ABD'de girişimciliği konuşan Altuntaş, CNN International Washington'da Obama'nın zirvesini canlı yayında değerlendirdi. Dünyanın en önemli girişimcilik show programında, 22 ülkenin 110 dragon'undan biri oldu. Verdiği konferanslarda yaklaşık 100 bin üniversite öğrencisine hitap eden Altuntaş, Deulcom'un kurucusu. (AA)

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.