Sanayi üretimi arttı

Haziran ayında üretim yüzde 6,7 arttı.

Türkiye İstatistik Kurumu, sanayi üretiminin Haziran ayında, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 6,7 arttığını açıkladı.

Sanayi üretimi, Mayıs ayına göre ise yüzde 1,1 arttı.
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) Haziran ayı sanayi üretim endeksi sonuçlarını açıkladı. Buna göre, geçen yıl Haziran ayına göre, imalat sanayi endeksinde yüzde 7,5, elektrik, gaz, buhar ve iklimlendirme üretimi ve dağıtımı sektörü endeksinde yüzde 4,0 artış kaydedilirken, madencilik ve taş ocakçılığı sektörü endeksinde yüzde 2,2 azalma oldu.
Sanayi üretiminde, Mayıs ayına göre ise yüzde 1,1 artış kaydedildi. Madencilik ve taş ocakçılığı sektöründe aylık artış yüzde 5,7 olurken; imalat sanayiinde yüzde 0,7, elektrik, gaz, buhar ve iklimlendirme üretimi ve dağıtımı sektöründe yüzde 2,5 düzeyinde gerçekleşti.
Mevsim ve takvim etkisinden arındırılmış endeks hesaplamasına göre ise aylık üretim, Mayıs ayına göre yüzde 0,9 geriledi. Madencilik ve taşocakçılığı üretiminde önceki ayı göre yüzde 2,6, imalat sanayiinde yüzde 1 gerileme olurken, elektrik, gaz, buhar ve iklimlendirme üretimi ve dağıtımı sektöründe 0,4 artış kaydedildi.
Takvim etkisinden arındırılmış endeks, Haziran'da geçen yılın aynı ayına göre yüzde 6,9 arttı. İmalat sanayiinde bu artış yüzde 7,7 düzeyinde gerçekleşirken, elektrik, gaz, buhar ve iklimlendirme üretimi ve dağıtımı sektöründe yüzde 4 oldu. Madencilik ve taşocakçılığı sektöründe ise yüzde 2,2 düşüş görüldü.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.