Vodafone'dan büyüme rekoru

Vodafone Türkiye, Vodafone Grubu Avrupa Bölgesinde yine en hızlı büyüyen operatör oldu.

Vodafone Türkiye, 2011-12 mali yılının ilk çeyreği olan Nisan-Haziran 2011 döneminde Vodafone Grubu Avrupa Bölgesinde yine en hızlı büyüyen operatör oldu.
Servis gelirleri bir önceki yılın aynı çeyreğine göre yüzde 32,1 büyüyerek rekor seviyeye ulaştı. Şirket, güçlü büyümesini sürdürürken bir yandan da karlılığını arttırdı.
Vodafone, 2011-12 mali yılının ilk çeyreği olan Nisan-Haziran 2011 dönemine ait sonuçlarını açıkladı.
Servis gelirlerinde son beş çeyrektir yüzde 30'lar seviyesindeki büyüme grafiğini, Nisan-Haziran'11 çeyreğinde yüzde 32,1'lik yeni rekor bir artışla sürdürdü ve tüm zamanların en yüksek servis gelir seviyesi olan 1,051 milyar TL'ye ulaştı.
Vodafone Türkiye'nin toplam abone sayısı 17,5 milyon olurken, aktif abone sayısı yine tüm zamanların en yüksek seviyesine erişti.
Faturalı ve faturasız aboneler için ortalama (blended) ARPU'su ise bir önceki mali yılın aynı çeyreğine göre yüzde 23,4 oranında artarak 19,9TL'ye ulaştı.

VERİ GELİRLERİNDE YÜZDE 80,2 ARTIŞ
Vodafone Türkiye, veri hizmetlerinin mobil iletişim sektörünün lokomotifi olacağı öngörüsüyle 2011 yılını "veri yılı" ilan ederek, mobil internet kullanımını yurtçapında tüm abonelerine yaygınlaştırmak amacıyla "Süper İnternet" stratejisini devreye aldı.
Bu strateji sonucunda, aktif data kullanıcı sayısıgeçen yılın aynı dönemine göre yüzde 36 artarak 5,3 milyon kişi seviyesine çıktı. Bir önceki yıl, yüzde 6,2 olan akıllı telefon penetrasyonu ise bu çeyrekte yüzde 9,1'e yükseldi. Böylece, şirketin veri gelirleri bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 80,2 oranında büyürken, ses dışı gelirlerinin servis gelirleri içindeki payı 2 puan artarak yüzde 27'ye yükseldi.
FATURALI ABONEDE YÜZDE 63 ARTIŞ
Faturalı aboneler tarafından tercih edilmede yakaladığı ivmeyi bu çeyrekte de sürdüren Vodafone Türkiye, faturalı abone sayısını bir önceki yılın aynı dönemine göre 1,9 milyon artırarak faturalı abonelerini 5 milyona yükseltti. Böylelikle, faturalı abone sayısında bir önceki yıla göre yüzde 63 oranında artış gerçekleşmiş oldu. Bir önceki yıl, toplam abonelerin yüzde 19'unu meydana getiren faturalı aboneler, bu çeyrekteki artışla Vodafone'un toplam abone bazının yüzde 28'ine yükseldi.
KURUMSAL SEGMENT GELİRLERİNDE YÜZDE 35.9 ARTIŞ
Şirket, Borusan Telekom satın almasıyla birlikte oluşturulan "Toplam İletişim Hizmetleri Stratejisi" ile kurumsal müşterilerin mobil ve sabit iletişim ihtiyaçlarını tek elden karşılamayı amaçlayan "İş Ortağım" programını devreye aldı. Bunun sonucunda şirket, Nisan-Haziran 2011 döneminde kurumsal müşteri segmentindeki servis gelirlerini bir önceki yılın aynı dönemine oranla yüzde 35,9 oranında arttırdı.
YENİ TEKNOLOJİLERE YATIRIM İLE ŞEBEKE AĞINDA YÜZDE 31 BÜYÜME
2010-11 mali yılında şebeke ağına 1 milyar TL'nin üzerinde yatırım yaparak Türkiye'nin en fazla yatırım yapan operatörü olan Vodafone Türkiye, teknoloji yatırımlarını 2011-12 mali yılında da sürdürüyor.
Yaptığı yeni teknoloji yatırımlarıyla Vodafone Grubu'nun küresel "akıllı şebeke altyapı" stratejisini Türkiye'de uygulayan Vodafone Türkiye, toplam baz istasyonu sayısını bir yılda yüzde 31 oranında artarak 21 bin 200'e çıkarttı. Şirket, böylelikle 2G'de 14 bin 100 baz istasyonuyla nüfus kapsamasını yüzde 98,84; 3G'de ise 7 bin 100 baz istasyonu ile nüfus kapsamasını yüzde 78,6'ya yükseltti.
EN FAZLA TAVSİYE EDİLEN OPERATÖR
2010-11 mali yılının 4 çeyreği boyunca "en fazla tavsiye edilen operatör" olma ünvanını koruyan Vodafone Türkiye, 2011-12 mali yılının ilk çeyreğinde de Net Tavsiye Edilme Puan'nını yükseltti; liderlik farkını açarak 7 puana çıkarttı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.