2012'de hangi markalar silinecek?

Döneminin ünlü 10 markasının 2012 yılında ortadan kalkacağı belirtildi.

Her yıl 24/7 Wall St. internet sitesi tarafından yayınlanan markalar listesi, yakın dönemde ortadan kaybolacak markaları kapsıyor.
Gazeteport'un haberine göre 2012 yılının ortadan kaybolacak markalarının oluşturulmasında alınan kriterler şu şekilde sıralanıyor:
1. Satışlarda aşırı düşüş
2. Markanın üst düzey isimleri tarafından markanın faaliyetlerine son vereceğine dair söylemleri
3. Hızla yükselen maliyetler
4. Satılan firmalar
5. İflas eden firmalar
6. Müşterilerinin büyük kısmını kaybeden firmalar
7. Şirketin piyasa değerinin düşmesine neden olan operasyonlar
Listede yer alan firmalardan her biri, bahsi geçen problemlerden en az birini yaşıyor. 24/7 Wall St tahminlerine göre 18 ay içerisinde 10 markanın hepsi birden ortadan kaybolacak.
İşte 2012 yılında veda edeceğimiz en çok bilinen 5 marka:

1. Sony

1989 yılında Columbia Tri-Star Picture firmasını 3.4 milyar dolara satın alarak olumsuz bir operasyon gerçekleştiren Sony'nin gelirleri günden güne eriyor. Mart ayı sonu mali tablolarına göre, grubun geliri yüzde 15 oranında düşerek 7.2 milyar dolara kadar gerilerken faaliyet gelirleri yüzde 10 oranında düşerek 466 milyon dolar oldu. Sony'nin başı dertte. Sony'nin oyun sistemleri, Microsoft ve Nintendo'nun kuşatması altında. Firmanın geleceğe yönelik beklentileri Japonya depremi sonrasında zarar gördü. CEO Howard Stringer, Sony hisselerinin değeri yükseltme baskısı altında.
2. MySpace
Dünyanın en büyük sosyal ağlarından biri olan MySpace uzun süre önce etkinliğini yitirdi. MySpace, sosyal ağlar arasında ziyaretçi sayısı bakımından 2006 yılı ortasından 2008 yılı ortasına kadar liderliği elinde bulunduruyordu. O tarihten sonra liderliği Facebook ele geçirdi. Bugün 700 milyon üyesi bulunan Facebook, Yahoo'yu da geçmiş durumda.

3. Sony Ericsson
Nokia, Samsung, LG ve Motorola gibi en büyük cep telefonu firmalarından biri olan Sony Ericsson, 2001 yılında akıllı telefonlar piyasaya çıkmadan önce altın çağını yaşıyordu. Sony Ericsson'un satış gelirlerinin önemli bir kısmı da Walkman gibi diğer Sony ürünlerinden geliyordu. Sony'nin ürün gelişimi, Apple ve Reserach in motion firmalarının etkin hale gelmesiyle durdu. 2008 yılında 97 milyon olan satış adedi, geçtiğimiz yıl 43 milyona düştü.
4. Nokia
Nokia öldü. Hissedarları cenazesini kaldırmak için bekliyorlar. Dünyanın en büyük cep telefonu firmasının elinde sadece tek varlığı bulunuyor. Nokia, sektörde hızla düşen bir bıçak gibi. Nokia'nın bağımsız kalamayacağına dair söylentiler oldukça fazla. Apple, Blackberry, HTC ve Samsung tarafından domine edilen akıllı telefon pazarında Nokia'nın gücü gittikçe azalıyor.
5. A&W Restaurantları
Fast-food devi Yum'un sahip olduğu A&W Restaurantları, kısa zamanda büyüyerek 450 bayi açtı. Fakat şimdi ayakta duramayacak kadar küçülmüş durumda. Bayilik usulüyle yayılan A&W Restaurantları, McDonalds ve Burger King sürekli büyüyen fast food zincirlerine karşı ayakta durmakta zorlanıyor. Rakiplerine kıyasla gıda satın alma, lojistik ve ulaşım gibi maliyetleri karşılamakta oldukça güçlük çekiyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.