Karpuz üreticisi perişan

Karpuzun kilogram fiyatı tarlada 10 kuruşa kadar geriledi

Hava sıcaklıklarının yurt genelinde geçmiş yıllara oranla daha düşük olması ve yağışların aralıklarla devam etmesi nedeniyle yeterli talebin oluşmadığı karpuzun kilogram fiyatının tarlada 10 kuruşa kadar gerilediği belirtildi.
Adana'nın Ceyhan ilçesi Ziraat Odası Başkanı Yavuz Tezcan, AA muhabirine yaptığı açıklamada, gerek meyve iriliği gerek aroması ve gerekse tadıyla aranan ürün olan Adana ve Ceyhan karpuzunun artık üreticisinin yüzünü güldürmediğini ifade etti.
Tezcan, Türkiye'de her yıl 4 milyon tona yakın karpuz üretimi yapıldığını belirterek, bunun yüzde 40'ının Çukurova yöresinden karşılandığını kaydetti.
Tezcan, geçen yıl yörede başta karpuz olmak üzere ekimi yapılan birçok meyvenin üreticisine para kazandırmasının ardından, bu yıl karpuz ekim alanlarında gözle görülür bir artış olduğunu, ancak, bu sezon da beklenen talebin görülmediğini söyledi.
Yaz sezonunun yağışlı ve düşük sıcaklıklarla başlaması nedeniyle karpuza talebin azaldığını anlatan Tezcan, şunları kaydetti:
''Havaların soğuk gitmesinden dolayı karpuz tüketimi de olmuyor. Karpuz üreticisi ürününü maliyetinin altında satmaya çalışıyor. Türkiye'nin karpuz ihtiyacının yüzde 40'ını karşılayan Çukurova'da üreticinin durumu işler acısı. Karpuz tüketene deva üretene bela oldu. Tarlada fiyatı 10 kuruşa kadar düşmüş durumda.
Geçen yıl da istikrarlı bir tablo çizmemesine rağmen, üretici sezona iyi bir başlangıç yapmıştı. Böyle giderse karpuz tarlada bırakılacak, hayvanlara yem olacak.''
Tezcan, karpuz üreticisinin havaların ısınmasını beklediğini belirterek, ''Karpuz üreticisinin umudu havaların sıcak gitmesi. Çünkü karpuz yaz yiyeceğidir. Havalar ne kadar sıcak olursa o kadar tüketimi artar. Bu da fiyata yansır'' diye konuştu.
Tezcan, şu anda tarla fiyatlarının üreticiyi oldukça zora soktuğunu, üreticinin maliyetlerini karşılaması için karpuzun tarlada en az 40 kuruşa satılması gerektiğini söyledi.
-ZAMANINDAN ÖNCE HASAT ÖNYARGI OLUŞTURUYOR-
Tezcan, bazı üretici ve tüccarın, karpuzun renk ve tadının olgunlaşmasını beklemeden kırımını yapıp piyasalara sürdüğünü bunun da fiyatları olumsuz etkilediğini belirtti.
Tüketicinin ilk çıkan karpuzun kalitesine göre değerlendirme yapacağını anlatan Tezcan, şunları söyledi:
''Zamanından önce kırımı yapılan karpuz renk ve tadıyla henüz olgunlaşmıyor, bunu yiyen tüketicide ön yargı oluşuyor. Eğer piyasaya karpuz kaliteli bir şekilde sürülmüşse tüketim artar. Bu durumda üreticinin de yüzü güler. Nihayetinde karpuz fiyatı arz ve talebe göre oluşuyor. İşte burada en büyük görev tüccar ve üreticiye düşüyor. Üretici karpuzu erken değil, tam zamanında kıracak. Karpuz üretimi zahmeti ve masrafı çok olan bir ürün. Üreticiler para kazanmak istiyorsa karpuzu olgunlaşmadan piyasaya sürmemeli.''

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.