10 bin kişi işten çıkarılacak

Japon fotokopi makinası üreticisi Ricoh, küresel çalışma gücünü yaklaşık yüzde 9 oranında azaltacak.


Ricoh, maliyetlerini azaltmak için gelecek üç yılda 10 bine yakın çalışanını işten çıkaracağını açıkladı. Küresel finansal krizden önemli oranda etkilenen ve toparlanmaya çalışan, fotokopi ve fotoğraf makinesi üreticisi Ricoh, küresel çapta yaklaşık 110 bin kişiye istihdam sağlıyor.
İşten çıkarmaların şirkete iki yılda maliyetinin 733 milyon dolara mal olması bekleniyor ancak Mart 2014'de sona eren mali yılda ise şirketin 1,7 milyar dolar kar edeceği tahmin ediliyor.
Ricoh Başkanı ve Üst Yöneticisi (CEO) Shiro Kondo yaptığı açıklamada, ''Büyük bir şirket olduk ve daha güçlü olmak için şirket yapımızı yeniden düzenlemeye ihtiyacımız var. Kar etmeyen işleri azaltmada çok az şey yaptık ve şimdi bu işlerin bazılarından çekilmemiz gerekiyor'' dedi.
Para birimi yenin değerli olması, küresel finansal krizin etkileri ve hızla değişen piyasa talepleriyle mücadele eden şirketin bazı tesisleri, Japonya'da 11 Mart'ta meydana gelen deprem ve tsunamiden etkilenmişti.
Japon elektronik üreticisi Panasonic de nisan ayında yaptığı açıklamada 17 bin çalışanını işten çıkaracağını bildirmişti.
Panasonic'in Mart 2013'de sona erecek geniş çaplı reform çabalarından sonra çalışma gücünün 350 bin olması bekleniyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.