BKM'den 'keklik'li kampanya

Bankalararası Kart Merkezi (BKM), alışverişlerde nakit yerine banka kartı kullanımını yaygınlaştırmak için 12 yıl sürecek bir kampanya başlatırken, kampanya zincirinin 'Bay bay nakit' sloganlı keklik kullanıldı.

BKM Genel Müdürü Sertaç Özinal, kampanyaya ilişkin olarak 2004 yılından itibaren banka kartıyla ilgili bazı kampanyalar yaptıklarını ve ilk yola çıktıkları noktada temel amaçlarının banka kartının da alışverişte kullanıldığına dair birtakım mesajları vermek olduğunu hatırlattı.
Kampanyaların ilk bölümünden sonra kart kullanıcılarının önemli bölümünün artık banka kartının alışverişlerde de kullanılabileceği konusunda farklı bir bilinçlenme noktasına geldiğini ifade eden Özinal, bu konuda 2004-2010 arasındaki yıllık ortalama artışın yüzde 60-65'ler civarında olduğunu, dolayısıyla iyi noktalara gelindiğini vurguladı.
Banka kartını halen sadece maaş çekimlerinde kullanan ciddi sayıda kart sahibi olduğuna dikkati çeken Özinal, Okan Bayülgen'in Kleopatra, James Bond ve Napolyon tiplemelerinin yer aldığı kampanya ile başlayan, şimdi de ''keklik'' tiplemesi ile devam edecek yeni kampanya ile alışverişlerde banka kartı kullanım oranını yükselteceklerini belirtti.

''KEKLİĞİ DÜZ OVADA AVLARLAR...''
Gidişatı desteklemek için daha değişik bir format ortaya çıktığını anlatan Özinal, şunları kaydetti:
''2023 yılı ile birlikte birçok alanda belli hedefler ortaya konuyor. Biz de ödeme sektörü olarak 2023 yılı için 'nakitsiz bir Türkiye' hedefi koymuştuk. 2023'te artık nakdin ortadan kalktığı, tamamen elektronik ödeme araçlarının, telefonlarının kullanıldığı bir dünya hedefledik. Dolayısıyla o hedeflerimizin doğrultusunda bir kampanya başlattık. Bu kampanyamız 12 yıl boyunca, 2023'e kadar sürecek.
Hedefimiz 2023'te nakitsiz bir Türkiye olduğu için o döneme kadar gitmesi gereken bir kampanya. Bu sebeple biz, özellikle banka kartı tarafında değişik bir kampanya başlattık. Kampanyamızın esas kurgusu 'keklik' üzerine oldu. Osmanlı dilinde kekliğin karşılığı 'nakit'miş. 'Çantada keklik' gibi birtakım söylemler aslında bununla ilgiliymiş. Biz de hedef olarak nakdi sembolize etmek için kekliği seçtik. Nakdin sembolü olarak biraz esprili bir şekilde kekliği kullandık.'' Sertaç Özinal, kampanya için geliştirilen ve tüm kampanya boyunca kullanılabilecek ''baybaynakit.com'' adlı bir web sitesi hazırladıklarını, sitede yine kekliğin başrolde olduğu birtakım filmlerin yer alacağını, şu anda 3 bin 295 kişinin siteyle ilgili yorumda bulunduğunu söyledi.
Dijital dünyada interaktif özellikli kampanya kapsamında değişik etkinliklerin olacağına da değinen Özinal, kampanyada nakit ile banka kartı arasındaki mücadelenin eğlenceli şekilde anlatılacağını ifade etti. BKM Genel Müdürü Özinal, baybaynakit.com'un her yönüyle eğlenceli bir site olduğunu, sitede ''Kekliği düz ovada avlarlar'' türküsünün akustik, reggae, otantik ve Latin tarzdaki versiyonlarının da bulunduğunu belirtti. (AA)

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.