Çin'de seller 24 milyon insanı etkiledi

Koronavirüsün çıkış noktası Çin bu kez de sel felaketiyle karşı karşıya. Şiddetli yağışlar nedeniyle sellerin yaşandığı Çin'de 24 milyondan fazla kişi büyük zarar gördü. Seller nedeniyle Çin'de 151 bin ev hasar gördü.

Çin'de, bu ayın başından itibaren şiddetli yağışların yol açtığı sellerden yaklaşık 24 milyon kişinin etkilendiği bildirildi.

Xinhua ajansının haberine göre, Çin Acil Durum Yönetimi Bakanlığından yapılan açıklamada, Hubey, Hunan, Ciangşi ve Anhui gibi bölgelerde 31 kişinin öldüğü ya da kaybolduğu, 2 milyondan fazla kişinin tahliye edildiği belirtildi.

Çin genelinde yaklaşık 24 milyon kişinin şiddetli sellerden etkilendiği kaydedildi.

151 BİN EV HASAR GÖRDÜ

Sellerde yaklaşık 151 bin evin hasar gördüğünün kaydedildiği açıklamada, doğrudan ekonomik kaybın 64,39 milyar yuan (yaklaşık 9,19 milyar dolar) olduğu ifade edildi.

Taşkınlar nedeniyle ölen ya da kaybolan kişi sayısının, son beş yılın aynı dönemindeki ortalamanın yüzde 82 altında olduğunun aktarıldığı açıklamada, doğrudan ekonomik kayıpların da yüzde 5,9 azaldığına işaret edildi.

Hazirandan bu yana devam eden sağanak ülkenin güney kesimlerinde hasara neden olurken, etkilenen bölgelerdeki birçok nehirdeki su, uyarı seviyelerini aştı.

Şiddetli yağışlar neticesinde dün, Yangzı Nehri üzerine kurulu "Üç Boğaz Barajı"nın arkasındaki su düzeyinin taşkın seviyesinden 15 metreden fazla yükselmesi sonucu barajın 3 kapağı açılmıştı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.