Çin uyardı ABD şaşkın: "Bu savaşın kazananı olmaz"

Çin Maliye Bakanı Yardımcısı Zhu Guangyao, Pekin’de düzenlediği basın toplantısında Çin ve Amerika arasında çıkacak bir ticaret savaşının “iki tarafının da kaybedeceğini” söyledi. İşbirliğinin iki ülke için de en doğru seçim olacağını vurgulayan Zhu, Çin’in ABD ile ilgili sorunları yapıcı bir şekilde çözmek istediğini söyledi.

Zhu, Pekin'de yaptığı açıklamalarda Çin'in ABD'ye fikri mülkiyet hakları konusundaki baskılara yenilmeyeceğini vurguladı.

Guardian'da yer alan habere göre Zhu'nun açıklamalarının ardından ülkenin Dışişleri Bakanı da ABD'ye 1,300 ürünü kapsayan ve toplamı 50 milyar doları bulan ürünlere uygulamaya başlayacağını gümrük vergisini iptal etme çağrısı yaptı. Dışişleri Bakanı Geng Shuang "Çin'i baskıyla veya tehditle teslim olmaya çalışanlar tarihte hiç başarılı olamadı, şimdi de olamayacak" dedi.

Çin'in bugün misilleme olarak açıkladığı gümrük vergisi uygulanacak ürünler listesinde soya, otomobil ve uçak da bulunuyor. Guardian haberine göre, Çin dünyanın en büyük soya fasulyesi ithalatçısı ve geçtiğimiz yıl ABD'deki çiftçilerden toplam 14 milyar dolar değerinde satın aldı. Yani ABD'de genelde cumhuriyetçi seçmenin yer aldığı tarım sektörü bu "dişe diş" ticaret savaşı misillemelerinden rahatsız olmaya başlayabilir.

Çin Ticaret Bakanı Yardımcısı Wang Shouwen ise son ek gümrük vergileri için ABD yönetimini suçlayarak "Şunu söylememiz gerekiyor, bu kararı almaya zorlandık. Aldığımız tepki sınırlı bir tepkidir" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.