Yeti efsanesi yıkıldı

Bilim insanları farklı coğrafya ve kültürlerde “Dağ adamı”, “Yeti”, “Kocaayak” gibi isimlerle anılan yaratığın efsanevi yarı insan değil ayı olduğunu açıkladı.

Bilim insanları, Nepal kültüründeki "Yeti" isimli efsanevi yaratığın bir yarı insan değil ayı olduğunu ortaya çıkardı. Royal Society Journal Proceedings B dergisinde yayımlanan çalışma kapsamında, efsanevi yaratığa ait olduğu düşünülen saç, diş ve kemik kalıntılarına DNA testi uygulayan bilim insanları, örneklerin aslında Asya kara ayısı, kahverengi Tibet ayısı ve kahverengi Himalaya ayısına ait olduğunu belirledi. Araştırma ekibinden Charlotte Lindqvist, "Bulgularımız, Yeti efsanesinin biyolojik temelinin yerel ayı türlerine dayandığını gösteriyor. Açıkça görülüyor ki, efsanenin büyük bölümü ayılarla bağlantılı" diye konuştu.
9 KALINTIDAN 8'İ EŞLEŞTİ
New York Eyalet Üniversitesi Biyoloji Bilimi Doçenti Lindqvist, Oxford Üniversitesi tarafından 5 sene önce gerçekleştirilen ve Yeti'lerin bilinmeyen bir ayı türü olduğunu ileri süren çalışmanın sonuçlarının güvenilir olmadığını ifade etti. Araştırmaları kapsamında, Yeti'lere ait olduğu varsayılan 9 kalıntının incelendiğini belirten Lindqvist, "8'i bugün bölgede yaşamaya devam eden yerel ayı türleriyle eşleşti" dedi. Çalışmalarıyla modern bilimin gizemleri ve cevaplanamamış soruları çözebildiğini kanıtladıklarının altını çizen araştırmacı, bilimsel bulgulara rağmen efsanenin yaşamaya devam edeceğinden emin olduğunu söyledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.