Japonya'dan 'Suriye talebi'

Japonya, Suriye’de kimyasal silahların kullanımına ilişkin soruşturma misyonunun görev süresinin uzatılması için Birleşmiş Milletler Güvenlik Konseyi’ne karar taslağı sundu.

Japonya, BM ve Kimyasal Silahların Yasaklanması Örgütü (OPCW) tarafından oluşturulan ortak soruşturma misyonunun (JIM) görev süresinin 30 gün uzatılması için BM Güvenlik Konseyi'ne karar taslağı sundu.
ABD ve Rusya ise BM misyonunun süresinin ne kadar uzatılacağı konusunda henüz uzlaşma sağlayamadı.

RUSYA'DAN SURİYE KONUSUNDA 10.VETO
Rusya, ABD'nin BM Güvenlik Konseyi'ne sunduğu ve 11 üye tarafından kabul edilen JIM'in 1 yıl süreyle uzatılmasına ilişkin karar taslağını veto etti. Rusya'nın sunduğu karar taslağı ise 9 oyun altında kalarak sadece 4 oyla aldı ve kabul edilmedi.
5 ÜLKE VETO HAKKINDA SAHİP
Güvenlik Konseyinde herhangi bir tasarının kabulü için 9 oy gerekli ve ABD, Fransa, Rusya, İngiltere ve Çin veto yetkisine sahip.
BM misyonu JIM, Suriye'de kimyasal silahların kullanılmasından kimin sorumlu olduğunu belirlemekle görevlendirildi.
RAPOR ORTAYA KOYMUŞTU
Rusya, Esad rejiminin 4 Nisan'da Han Şeyhun kasabasında kimyasal silah kullandığını ortaya koyan raporu nedeniyle JIM'i şiddetle eleştirmişti. Beşar Esad rejimi ise Suriye'de kimyasal silah kullandığını reddetti. (İHA)

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.