Gönderilmeyen kısa mesaj vasiyet sayıldı

Avustralya’da 55 yaşında hayatını kaybeden bir adamın, telefonunda kayıtlı olan kısa mesajı mahkeme tarafından delil sayıldı ve mal varlığı oğlu ve karısı yerine kardeşine kaldı.

Telefonuna evini ve emekli aylığını kardeşine bıraktığını yazan ve sonuna gülümseme emojisi koyan adan Ekim 2016'da hayatını kaybetti. Telefonu inceleyen yetkililer bunun bir tür vasiyet olduğuna karar verdi ve taraflar mahkemeye başvurdu. Yargıç Susan Brown, kararını Brisbane Yüksek Mahkemesi'nde açıkladığı sırada "Metnin gayri resmi niteliği, müteveffanın vasiyet niyetlerini temsil etmek için yeterli olmadığı anlamına gelmiyor" dedi ve mirasın kardeşe verilmesine karar verdi. Mahkeme tarafından yayınlanmayan kısa mesajın tam metinde adamın eşinden nasıl hoşnutsuz olduğunu anlattığı ortaya çıktı. Mesajın yayınlanan bölümünde ise şunlar yazıyor: "Sen ve yeğenin emekliliğimi ve evi alın ….. O (karısından bahsediyor) evden kendi eşyalarını alsın ve çıkıp gitsin, eski sevgilisine dönsün". Mesaj ölen adamın hesap bilgileri, "kendi iradem ile yazıldı" ifadesi ve gülümseyen yüz emojisi ile son buldu.

Adamın karısı, mesaj henüz gönderilmediğinden, taslaklarda durduğundan bunun "irade" olarak kabul edilemeyeceğini savundu ancak mahkeme, Pazartesi günü yaptığı açıklamada, metnin yazılmasının adamın kendi iradesini gösterdiğine hükmetti.

Karara rağmen, hakim ölen adamın eşinin aile yasası uyarınca mülk için başka bir başvuruda bulunabileceğini de belirtti.
DHA

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.