Domatesin yeni rotası belli oldu

Ekonomik yaptırımlar kapsamında Rusya'ya ihraç edilemeyen domatesin yeni pazarı, Belarus ve Ukrayna oldu.

Rusya, Türk hava sahasını ihlal eden Rus savaş uçağının düşürülmesinden sonra, 1 Ocak 2016 itibarıyla bazı ekonomik yaptırımlara gitti. Söz konusu yaptırımlar kapsamında Türkiye'den domates, portakal, elma, kayısı, lahana, tuz, brokoli, mandalina, salatalık, armut, şeftali, erik, üzüm, çilek, kuru soğan, karanfil ile tavuk ve hindi eti ithalatına yasak getirdi.

Bu süreçte başta domates olmak üzere Rusya'ya ihracatı yapılamayan bazı ürünlerin Belarus ve Ukrayna'ya satışında artış görüldü.

AA muhabirinin Türkiye İstatistik Kurumu verilerinden yaptığı derlemeye göre, Rusya'ya domates ihracatı 2015'te 258,8 milyon dolar olurken, geçen yıl ihracat gerçekleştirilmedi. Söz konusu dönemde Belarus'a yapılan domates ihracatı ise yaklaşık 5 kat artarak 7,9 milyon dolardan 42,4 milyon dolara çıktı.

Rusya'ya geçen yıl üzüm, armut, çilek ve salatalık ihracatı da yapılamadı. Üzümde Belarus'a ihracat bir önceki yıla göre yüzde 363,5 artarak 25,6 milyon dolar oldu. Söz konusu ülkeye salatalık ihracatı da bu dönemde yüzde 64 artarak 3,7 milyon dolara çıktı.

Rusya'ya satılamayan domatesi alan ülkelerden biri de Ukrayna oldu. Ukrayna'ya domates ihracatı geçen yıl bir önceki yıla göre yaklaşık 2 kat artış göstererek 8,3 milyon dolardan 17 milyon dolar çıktı. Üzüm ihracatı ise söz konusu dönemde 4,5 milyon dolardan 11 milyon dolara yükseldi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.