ABD DEAŞ’a karşı 928 günde 11,7 milyar dolar harcadı

ABD'nin DEAŞ ile mücadele kapsamında Irak ve Suriye’de icra ettiği operasyonlarda şubat sonu itibariyle 11 milyar 700 milyon dolar harcadığı bildirildi.

ABD Merkez Kuvvetler Komutanlığına (CENTCOM) bağlı Birleşik Görev Gücü Doğal Kararlılık Operasyonu verilerine göre 8 Ağustos 2014 tarihinden beri 928 günlük harekâtın maliyeti 11,7 milyar dolara ulaştı.

CENTCOM'un aylık olarak güncellediği rakamlara göre operasyonların günlük maliyeti ise 12,7 milyon dolara vardı.

Söz konusu miktarın yüzde 40'ının uçuş masraflarına, yüzde 22'sinin saldırılarda kullanılan mühimmata, yüzde 38'inin de lojistik ve misyon destek ile geri hizmet masraflarına harcandığı kaydedildi.

ABD, 9 Haziran 2014'te DEAŞ Musul'u Irak ordusundan aldıktan iki ay sonra örgüte karşı Irak'ta hava saldırıları başlattı. Aynı yıl eylül ayında ise dönemin ABD Başkanı Barack Obama Suriye'deki DEAŞ hedeflerinin vurulması talimatını verdi.

CENTCOM verilerine göre, 8 Ağustos 2014 ile 22 Şubat 2017 tarihleri arasında 14 bin 527'si ABD uçaklarınca olmak üzere DEAŞ karşıtı koalisyon 18 bin 458 hava saldırısı gerçekleştirdi.

ABD'nin Irak'ta 5 bin 262 askeri yer alırken, Suriye'de 500 özel kuvvet askeri bulunduğu ifade ediliyor. Bunların dışında da her iki ülkeye rutin rotasyonlarla askerlerin girip çıktığı biliniyor.

ABD yönetimi her yıl savunma bütçesine savaş fonu olarak da bilinen Denizaşırı Acil Durum Operasyonları için 38 milyar dolar ekleme yapıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.