Trump'tan 'ticaret açığını yükseltecek hesaplama hamlesi' iddiası

Trump yönetiminin, "yeniden ihracatı" yok sayarak, ülkenin dış ticaret açığını genişletecek bir hesaplama değişikliğini değerlendirdiği iddia edildi.

Wall Street Journal (WSJ) gazetesinin haberine göre, Trump yönetimi, yeniden ihracatı kapsamayarak dış ticaret açığını genişletecek bir hesaplama değişikliğini gözden geçiriyor. Söz konusu değişiklik, ABD'nin ithal ettiği ürünleri, başka bir ülkeye ihraç etmesinden (yeniden ihracat) kazanılan gelirlerin, ABD ihracat hanesine yazılmamasını öngörüyor.

Örneğin, bu yöntem çerçevesinde, Amerikalı otomobil üreticisi Ford'un Meksika tesislerinde üretilen bir araç, ABD'ye ithal edildikten sonra başka bir ülkeye satılırsa, bu satış işlemi ihracat rakamlarına yansıtılmayacak.

"Ticaret açığını şişirir"

Ekonomistler, ABD'ye yeniden ihraç edilmek üzere giren bir ürünü sadece ithalat hanesinde gösterip, ihracatını hesaba katmamanın, ticaret açığını suni olarak "şişireceği" uyarısında bulunuyor.

Ayrıca, WSJ'un haberinde, ABD Ticaret Bakanlığı çalışanlarının, Trump yönetiminin talebi üzerine yeni hesaplama yöntemiyle hazırladıkları veri raporlarına, yöntemin hatalı olacağına yönelik görüşlerini de ekledikleri kaydedildi.

Buna karşın, daha yüksek ticaret açığının, mevcut ticaret anlaşmalarını yeniden müzakere etmek isteyen Trump yönetimine daha fazla siyasi destek getirebileceği belirtiliyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.