Rusya'dan İtalya'ya siber saldırı iddiası

İtalya, İngiliz gazetesi The Guardian'da yer alan "Rus internet korsanlarının İtalya Dışişleri Bakanlığı bilgi sistemini 4 ay boyunca ele geçirmeye çalıştığı" iddiasını kısmen doğrularken, Rusya ise bu iddiaları doğrulayacak bir kanıt bulunmadığını bildirdi.

İtalyan haber ajansı ANSA'nın haberine göre, Dışişleri Bakanlığa yakın kaynaklar, The Guardian'ın iddialarının Bakanlık çevrelerinde zaten bilindiğini, ilk siber saldırının ardından bilgi sisteminde gerekli güçlendirme faaliyetlerinin yapıldığını bildirdi.

Bakanlık kaynakları, siber saldırıyı yapanların herhangi bir şifreli ya da hassas bilgiye erişmediğini, saldırının hedefinin bakanlık ve elçilik personelinin e-posta adresleri olduğunu aktardı.

Rusya Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü Maria Zakharova, ANSA muhabirinin konuya ilişkin sorusunu, "Bu iddiayı doğrulayacak herhangi bir kanıt yok" şeklindeki telefon mesajıyla yanıtladı.

İtalyan Rainews24 kanalının konuya ilişkin haberinde de, Roma Cumhuriyet Başsavcılığının siyasi-askeri alanda devlet güvenliğini riske edebilecek casusluk faaliyetlerinden ötürü geçen yıl bahar aylarında soruşturma açtığı kaydedildi.

The Guardian'ın haberinde, İtalya Başbakanı Paolo Gentiloni'nin Dışişleri Bakanı olduğu dönemde bakanlık bilgi sisteminin 4 ay boyunca Rus internet korsanları tarafından ele geçirilmeye çalışıldığı iddiasına yer verilmiş, Gentiloni'nin Bakanlık e-posta sistemini kullanmayı tercih etmemesi nedeniyle bu saldırının mağduru olmadığı belirtilmişti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.