Rus uçağının düşmesi kaza mı sabotaj mı?

Rusya Savunma Bakanlığı’na ait Tu-154 tipi uçak dün Suriye’deki üsse gitmek için Moskova’dan havalandı. Soçi’de yakıt aldı. Ancak Karadeniz’e düşüp battı. İçinde Kızıl Ordu Korosu’ndan 64 müzisyenin de yer aldığı 92 kişi vardı. Akıllardaki soru ise ortaktı: Sabotaj mı!

Rusya son bir haftada 4'üncü büyük şoku yaşadı. İlk olarak Ankara Büyükelçisi Andrey Karlov, Ankara'da suikaste uğradı. Katil, FETÖ'cü polis Mevlüt Mert Altıntaş'tı. Ardından Sibirya'da Rus Ordusu'na ait bir askeri uçak yere çakıldı. Rusya Dışişleri Bakanlığı yetkilisi Petry Polşikov, Moskova'daki evinde ölü bulununca ülke büyük şok yaşadı. Dün yaşanan kaza ise Rusya'yı 2016'nın son günlerinde adeta yıktı. Rusya Savunma Bakanlığı'na ait olan Tu-154 tipi uçak dün Moskova'dan havalandı. İçinde Kızıl Ordu Korosu'ndan 64 müzisyen, 9 gazeteci, 8 asker, 1 sivil toplum kuruluşu temsilcisi ile 2 bakanlık yetkilisi vardı.

YENİ YIL KONSERİ VERECEKLERDİ
Uçak Rusya'nın Suriye'deki Himeymim Üssü'nde yeni yıl konseri vermek için giden koro üyelerini taşımaktaydı. Suriye'nin Lazkiye kentine doğru havalanan uçak, yakıt ikmali yapmak için Soçi'de durakladı. Ancak saat 05.25'te Soçi'deki Adler Havalimanı'ndan havalanan uçak 05.27'de radardan çıktı. Bir süre sonra 92 kişiyi taşıyan uçağın Karadeniz'e düştüğü anlaşıldı. 8'i mürettebat 92 kişinin yer aldığı uçağın enkazının Soçi sahiline bir buçuk kilometre uzaklıktaki alanda 50 metre derinlikte bulunduğu saptandı. Bunun üzerine ekipler hemen kaza yerine vardı. Rusya Savunma Bakanlığı Sözcüsü İgor Konaşenkov, 92 kişiden sağ kurtulan olmadığını açıkladı. 7 kişinin cesedine ulaşıldığını vurguladı. Ruslar kazanın şokunu yaşarken, dünya "Neden" sorusuna cevap aradı.

*
Rus ekipler, Karadeniz'in kara sularında hayatını kaybeden Ruslar'ı arıyor.
SSCB'NİN DAĞILDIĞI TARİHTE
Rus yetkililer ise "teknik bir arıza" ihtimalinin ağırlık kazandığını vurguladı. Yetkililer uçağın muhtemelen kalkışta kaza yaptığını açıkladı. Ancak Rusya Savunma Bakanlığı, Tu-154 uçağının deneyimli ve birinci sınıf pilotlardan Roman Volkov tarafından kullanıldığını açıklayınca sabotaj ihtimali arttı. Ardından Rusya Devlet Başkanı Putin, kazayla ilgili araştırma komisyonu kurulması için düğmeye bastı. Rusya'da bir gün yas ilan edilirken, tüm bunlar sabotaj ihtimalini arttırdı. Kazanın en ilginç detayı ise tarihte saklıydı. Çünkü dün yani 25 Aralık 1991'de Sovyetler Birliği Devlet Başkanı Gorbaçov istifa edip koltuğunu bırakmıştı. Bu tarih resmi kaynaklara SSCB'nin dağıldığı gün olarak yazılmıştı.

1928'TE KURULDU
Dünyanın en büyük ordu korosu olan Kızıl Ordu Korosu, 1928'de kuruldu. Savaş koşullarında askerlere ve SSCB halklarına moral vermek amacıyla gösteriler yapıyordu. Kızıl Ordu Korosu, değişik birliklerden gelen, farklı rütbelerde subay ve askerlerin görev aldığı solistler, koro elemanları, orkestra ve dans gruplarından oluşuyordu. Koro, Türkiye dahil pek çok ülkede verdiği konserlerle tanınıyordu. Türkiye programında seslendirdiği Türkçe parçalarla da dikkat çeken koro, ünlü popçu Tarkan'ın "Şıkıdım şıkıdım" şarkısını bile söylemişti.

UÇAN TABUT TUPOLEV 154
Tupolev 154 uçakları 1968'de üretime başladı. Şimdiye kadar 40 kez ölümlü kaza yaptı. Kazalarda toplam 2 bin 723 kişinin öldüğü açıklandı. Bu nedenle uçak "Uçan Tabut" adıyla anılmaktaydı.
Karadeniz'de düşen uçağın son tamiratı Aralık 2014'te, son bakımı ise bu yılın Eylül ayında yapıldı.
TAKVİM

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.