"Uçan tabut" Tupolev TU-154

Karadeniz'e düşen Tupolev TU-154 tipi uçak, güvenlikle ilgili tartışmaları da yeniden gündeme getirdi. "Uçan tabut" olarak adlandırılan ve bugüne kadar 69 defa kaza yapan uçağın sabıkası bir hayli kabarık.

92 kişiyi taşıyan Tupolev TU-154 tipi Rus uçağı, Soçi kentinden Suriye'nin Lazkiye kentine gidiyordu. Aralarında Rus askerler, Kızıl Ordu Korosu üyeleri ve gazetecilerin bulunduğu uçak, kalkıştan kısa bir süre sonra Karadeniz'e çakıldı. Kurtulan olmadı.

Bugün yaşanan kaza TU-154'lerin uçuş güvenliğinin bir kez daha sorgulanmasına yol açtı. 1968 yılında ilk uçuşuna başlayan TU-154'ler bugüne kadar tam 69 defa kaza yaptı. Bunlardan 36'sında uçaktaki tüm yolcu ve mürettebat hayatını kaybetti.

2010 yılında Polonya Cumhurbaşkanı Kaczynkski, genelkurmay başkanı, Merkez Bankası başkanı, dışişleri bakan yardımcısı ve birçok milletvekilini taşıyan TU-154, Rusya'nın Smolensk kentinde düştü. Uçakta bulunan 96 kişiden kurtulan olmadı.

Bu kazadan 9 yıl önce ise Sibirya'da düşen TU-154'te bulunan 145 kişiden kurtulan olmadı. 2002 yılında Almanya'daki kazada ise 52'si çocuk 71 kişi hayatını kaybetti. 2009 yılında ise İran'da düşen TU-154'teki 132 kişi yaşamını yitirdi.

Orta menzilli, yolcu kapasitesi 180'e kadar çıkabilen TU-154, motorlarının fazla yakıt harcaması ve gürültü limitlerinin üzerinde olması nedeniyle yerini daha ekonomik yeni nesil yolcu uçaklarına bırakıyor. Çok gürültü çıkardığı için birçok Avrupa kentine inişine izin verilmiyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.