Antarktika buzulundaki erime 1940'larda başlamış

Antarktika'daki devasa Pine Adası buzulunda yapılan araştırma, erimenin 1940'larda başladığını ortaya koydu.

Sonuçları Nature dergisinde yayımlanan araştırma çerçevesinde bilim adamları, Antarktika'daki devasa Pine Adası buzulunun alt kısmındaki çökeltileri inceledi.

Buzulun sırtını saran çamurlu çökeltileri analiz eden araştırmacılar, ılık suyun, karaya oturmuş haldeki buzulda sıkışma noktasının arkasında 1940'ların ortasında bir oyuk oluşturmaya başladığını tespit etti.
PLÜTONYUM İZLERİNE RASTLANDI

Araştırmacıların bu tarihten emin olmalarının bir başka nedeni, çökeltilerde plütonyum izlerine rastlanmaya başlandığı nokta oldu.

Bilim adamları, erimenin,1939-1942 yıllarında görülen el Nino olayının neticesi olabileceğini açıkladı.

BBC'ye konuşan İngiliz Antarktik Araştırma yetkilisi Dr. James Smith, buzulun en başta bir sırta bağlı olduğunu ama zamanla bu sırttan uzaklaşmaya başladığını ve hızlı küçüldüğünü belirtti.
PARÇANIN NE ZAMAN AYRILDIĞI BİLİNMİYORDU

Daha önceki uydu görüntüleri, buzulun 1970'li yıllarda tamamen büyük kütleyle bağlantısını kopardığı ortaya çıkarmıştı ancak bu parçanın ne zaman ayrılmaya başladığı bilinmiyordu.

Pine Adası buzulu her yıl okyanuslara 130 milyar ton buz bırakıyor.

Buzul sadece geriye doğru hareket etmiyor, aynı zamanda her yıl 2 metre kaybederek hızlı bir şekilde eriyor. Diğer saha çalışmaları ve bilgisayar modellemeleri çok hızlı bir çökmenin bile mümkün olabileceğini gösteriyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.