"2030'a kadar 5 yaşın altı 69 milyon çocuk ölebilir"

Birleşmiş Milletler Çocuk Fonu (UNICEF), en dezavantajlı çocukların sağlık ve eğitim şartlarının iyileştirilmemesi halinde 2030 yılına kadar 5 yaş altı 69 milyon çocuğun öleceğini açıkladı.

UNICEF, BM sürüdürülebilir kalkınma hedeflerine ulaşılması için belirlenen 2030 tarihine kadar mevcut koşulların değişmemesi durumunda çocuk eşitsizliğinin doğurabileceği sonuçları raporladı.
Rapora göre, mevcut koşullar ve nüfus artış hızı aynı kalırsa 2030 yılında 167 milyon çocuk aşırı yoksulluk altında olacak. 60 milyon çocuk temel eğitimden mahrum kalırken 750 milyon kadın, çocukken evlenecek.
En yoksul çocukların zenginlere oranla 5. yaş gününe varmadan ölme ihtimalinin iki kat fazla olduğu vurgulanan raporda, şartlar iyileştirilmezse mevcut eğilime göre 2030 yılına kadar 5 yaş altı 69 milyon çocuğun öleceği belirtildi.
Raporda önlenebilir nedenlerle çocuk ölümlerin en fazla Güney Asya ve Sahra altı Afrika'da görüldüğü ifade edildi.
Anneleri okuma yazma bilmeyen çocukların ölme ihtimalinin diğerlerine göre 3 kat fazla olduğu kaydedilen raporda, fakir ailelerin kız çocuklarının küçük yaşta evlenme ihtimalinin de diğerlerine göre iki kat fazla bulunduğuna işaret edildi.
Raporda, en dezavantajlı çocukların şartlarının iyileştirilmesi ve olumsuz sonuçların önlenmesi için hükümetlere çağrı yapılarak, çocukların çatışmalar nedeniyle mülteci konumuna düşmesinin doğurduğu sorunların önlenmesi için de sorunlara siyasi çözüm bulunmasının önemi vurgulandı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.