İngiltere’de anketler yine yanılttı

İngiltere dünkü referandumla Avrupa Birliği’nden (AB) ayrılma sürecine girerken, anket şirketleri 2014’ten bu yana 3. büyük yenilgilerini aldı.

İngiltere'de şubat ayında başlayan referandum sürecinde anketler uzun süre ibreyi küçük bir farkla AB'de kalınmasından yana gösterdi. Anketlerde yaşanan ender kırılmalarda ise AB'de kalınmasından yana olanların farkı yüzde 20'ye kadar çıkarabildiği görülüyordu.

Ipsos Mori'nin 16 Mayıs tarihli anketinde AB yanıları yüzde 55, ayrılıkçılar yüzde 37 olarak tespit edilirken, ORB'un 22 Mayıs tarihli anketi AB yanlılarını yüzde 58, ayrılıkçıları yüzde 38 olarak gösteriyordu.

İngiliz basınına, dünkü tarihi oylama başlamadan hemen önce yansıyan Ipsos Mori anketi ise AB'de kalma yanlılarını yüzde 52'ye 48 önde gösterdi.

Anketlerin yarattığı hava, AB'den ayrılma yönünde güçlü bir kampanya yürüten sağcı Birleşik Krallık Bağımsızlık Partisi (UKIP) lideri Nigel Farage'ı yenilgiyi kameralar önünde kabul etmeye sevk etti. Farage, AB'de referandumdan AB'de kalma yanlılarının kıl payı önde çıkacak gibi göründüğünü açıkladı.

Ancak bugün sabah saatlerinde netleşen referandum sonuçları, son anketin tam tersi yönde bir neticeyi ortaya koydu. İngilizler yüzde 52'ye yüzde 48 ile AB'den ayrılma yönünde oy kullandı.
AA

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.