İngiltere'de referandum anketleri bıçak sırtında

İngiltere, 23 Haziran perşembe günü yapılacak AB referandumuna kilitlendi. Son kamuoyu yoklamaları 'AB'de kalalım' diyenlerle 'AB'den ayrılalım' diyenlerin başa baş olduğunu gösteriyor.

Daily Telegraph gazetesinin 21 Haziran tarihli ORB araştırma şirketine yaptırdığı son anketlere göre, AB'de kalalım diyenler yüzde 7 oranında artışla yüzde 53'e yükseldi. Ayrılalım diyenlerin oranı ise yüzde 46'ya düştü. Geçtiğimiz haftanın sonuçlarına göre ise ayrılalım diyenler yüzde 49, kalalım diyenler yüzde 48 dolayındaydı.
Sosyal Araştırma Merkezi NatCen'in pazartesi günü yayınladığı son anket sonuçlarında ise Avrupa Birliği'nde kalalım diyenlerin oranı yüzde 53, ayrılalım diyenlerin oranı yüzde 47 oldu. Kararsızların yüzde 10 dolayındaki oranı dikkate alındığında referendum sonucu ''bıçak sırtı'' olarak değerlendiriliyor.
NatCen'in 16 Mayıs ile 12 Haziran arasında bin 632 kişi ile gerçekleştirdiği kamu oyu yoklamasında AB'de kalalım'' diyenler öne geçti. Araştırma Merkezi, anket sonuçları değerlendirildiğinde kalma yönünde eğilimin arttığını dile getirdi.

The Times gazetesinin YouGov Araştırma Şirketi'ne yaptırdığı ve bugün açıklanan anket sonuçlarında da benzer oranlar çıktı. Sonuçlarda, AB'de kalma yönünde olanlar yüzde 44, yüzde 42'lik bir oran da ayrılma yönünde oy kullanacağını dile getirdi.
İngiltere'nin en büyük bahis şirketlerinden Betfair ise Avrupa Birliği referendumu ile ilgili açtığı bahis oranlarında, AB'de kalırız ihtimalini yüzde 78'e çıkarırken, AB'den çıkarız ihtimalini yüzde 22'ye düşürdü.
Diğer yandan ünlü İngiliz futbolcu ve eski takım kaptanı David Beckham, İngiltere'nin AB'de kalması yönünde oy kullanacağını açıkladı. Beckham '' dört çocuğum ve onların çocukları dünyanın karşılaştıkları sorunlarla dünya ile birlikte yüzleşmeli yalnız başına değil" diye konuştu.
DHA

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.