Yunanistan'a perşembe gününe kadar süre

Avrupalı liderler, Yunanistan'a yeni bir kurtarma başvurusu için perşembe gününe kadar süre verdi. Pazar günü ise yeni bir zirvede konuyu ele alma kararı aldı.

Yunanistan için bir araya gelen Avro Bölgesi liderleri, Yunanistan'a somut bir teklif getirmesi için perşembe gününe kadar süre verdi.
Yunanistan'da referandumun ardından olağanüstü toplanan Avro Bölgesi liderleri hızlı bir çözüme ulaşamayarak ikinci bir toplantı kararı aldı.
Avro Bölgesi liderleri, Yunanistan'ın durumunu çözmek için 12 Temmuz Pazar günü son kez toplanma kararı aldı.
AB Konseyi Başkanı Donald Tusk, zirvenin ardından basına yaptığı açıklamada, Yunanistan'ın en geç perşembe gününe kadar Avro Bölgesi'nin kurtarma fonu olan Avrupa İstikrar Mekanizması'na (ESM) resmi başvurusunu yapacağını ve bu talebi acil olarak değerlendireceklerini söyledi.
Tusk, pazar günü tüm AB liderlerinin katılacağı zirvede Yunanistan'ın durumunu netleştirmeye çalışacaklarını belirterek, "Yunanistan'ın sadece 5 günü kaldı" dedi.
Almanya Başbakanı Angela Merkel de pazar gününün Yunanistan'ın kurtarma programı açısından "evet ya da hayır" anlamına geldiğini söyledi.
Merkel, Yunanistan'ın bir kısım borcunun silinmesi (saç traşı) tartışılmasının söz konusu olmadığını belirtti.
İtalya Başbakanı Matteo Renzi de, "Umarım pazar günü Yunanistan için son toplantımız olur" dedi.
Sağduyunun galip gelmesini umduğunu vurgulayan Renzi, "Sağduyunun öncelikle Yunan hükümetine gelmesi gerektiğini" sözlerine ekledi.

AA

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.