Ermenistan'ın hayalleri yıkıldı

Ermenistan, 1915 Ermeni olaylarının 100'üncü yıl dönümü nedeniyle hem ülkede hem de Amerika Birleşik Devletleri'nde lobileriyle, büyük bir propaganda yürütmeye başladı. Ancak Türkiye'nin, sessiz sedasız çok önemli bir diplomasi başarısına imza attığı ortaya çıktı. O diplomasi başarısı sayesinde, Ermenistan, Vatikan'dan "ret" cevabı aldı. Bakın nasıl?

Ermenistan, 1915'in 100'üncü yıl dönümü sayılan 24 Nisan için Türkiye'nin başlattığı tüm barışçı girişimleri geri çevirdi. Ardından da Vatikan'dan Erivan'da özel bir ayin düzenlemesini istedi.
Türkiye işte bu noktada önemli bir diplomasi başarısına imza atmıştı. Girişimin mimarı ise Vatikan Büyükelçisi Mehmet Paçacı oldu.. Paçacı'nın, diplomatik girişimleri sonucu Vatikan, Erivan'a olumsuz yanıt verdi. Papa Francisco 12 Nisan'da Vatikan'da bir ayin yapacak! Ancak '100'üncü yıl' adı verilmeyecek.
Ermenistan, Papa Francisco'dan istediği yanıtı alamayınca, teklifini yineledi. Türkiye, büyükelçi Mehmet Paçacı'nın ikinci tur temaslarıyla, Ermenistan'ın bu talebine de olumlu yanıt verilmesini engelledi. Katolik dünyasının ruhani merkezinden Erivan'a giden ikinci yanıt da "hayır" oldu.
Ermeni diasporasının da ısrarlı girişimleri sonucu, Vatikan - Erivan hattında ara formül bulundu. 12 Nisan'da, Vatikan'daki ayini papa Francisco yönetecek. Ancak Türkiye'nin diplomatik başarısı sayesinde, "o ayine 100'üncü yıl özel ayini" adı verilmeyecek.
Böylece Erivan yönetimi, '100'üncü yıl özel ayini' hedefine ulaşamamış olacak..
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.