Maven Mars'a ulaştı

Amerikan Havacılık ve Uzay Dairesi'ne ait Maven uzay aracı, yaklaşık on ay süren 711 milyon kilometrelik yolculuğun ardından Mars'a ulaştı.

Amerikan Havacılık ve Uzay Dairesi'ne (NASA) ait Maven uzay aracı, yaklaşık on ay süren 711 milyon kilometrelik yolculuğun ardından Mars'a ulaştı.
NASA, Mars Atmosfer ve Değişken Oluşum (Mars Atmosphere and Volatile Evolution - Maven) robotik uzay aracının Kızıl Gezegen'in yörüngesine başarıyla girdiğini açıkladı.
NASA Bilim Araştırmaları Başkanı John Grunsfeld, "İnanılmaz bir ana tanıklık ettik" diyerek duyduğu heyecanı dile getirdi.
Uzmanlar altı hafta boyunca Maven'in irtifasını ayarlamaya çalışacak. NASA'nın Mars'a gönderdiği 10. uzay aracı olan Mavel, daha sonra Mars'ın üst atmosferini araştırmaya başlayacak. 671 milyon dolarlık uzay aracı, araştırmalarını Kızıl Gezegen'e inmeden yörüngeden yapacak ve bir yıl boyunca veri toplayacak.
ABD'nin Cape Canaveral Üssü'nden 18 Kasım 2013'te fırlatılan Maven, Dünya'nın komşusu Mars'ın milyarlarca yıl önce sıcak bir gezegenden nasıl soğuk bir gezegene dönüştüğüne ışık tutacak.
Mars'ın, bir zamanlar Dünya'ya benzer ve sıvı halde su barındırabilecek kadar kalın bir atmosfere sahip olduğu sanılıyor. Geçmişteki bir olay nedeniyle şimdiki soğuk çöl görünümüne bürünen Mars'ın atmosfer kalınlığı, Dünya atmosferinin yüzde biri kadar.

Mars'ın yörüngesinde halihazırda NASA'ya ait Mars Yörünge Kaşifi veMars Odyssey ile Avrupa Uzay Ajansı'na (ESA) ait Mars Express uyduları da bulunuyor.

AA

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.