ABD'li şirketten Türkiye ile ilgili heyecanlandıran açıklama

Türkiye'de petrol çıkaran ABD'li şirket TransAtlantic Petroleum'un Başkan Yardımcısı Lee Muncy, Türkiye'nin hidrokarbon rezervinin bilinenden çok daha yüksek olabileceğini, bugüne kadar açılan kuyu sayısının çok az olduğunu söyledi.

Muncy, Ocak 2014 itibariyle Türkiye'nin bilinen 295 milyon varil petrol ve 241 milyar metreküp doğalgaz rezervinden çok daha fazla potansiyele sahip olabileceğini ifade etti.
Türkiye'nin oldukça karmaşık jeolojik yapıya sahip olduğuna dikkati çeken Muncy, ülkenin hala "az arama yapılmış" ya da "henüz arama yapılmamış bölge" olarak tanımlanabileceğini belirtti. Muncy, "Türkiye'deki kara arazilerinin yüzde 20'si, deniz arazilerinin ise sadece yüzde 1'i arandı" dedi.
Muncy, Türkiye'de modern anlamdaki aramaların başladığı 1934'ten bu yana sadece 4 bin 400 kuyu açıldığını ifade ederek, ABD'nin sadece Teksas eyaletinde yaklaşık 1,5 milyon kuyu açıldığını kaydetti.
Türkiye'de en kısa sürede modern teknikler ve sismik bilgilerle yeni aramalar yapılması gerektiğine işaret eden Muncy, böylece hata yapma ya da petrol bölgesini atlama payının azalacağını söyledi.
Muncy, özellikle yatay arama teknolojilerinin geliştirilmesiyle büyük kayalar ile göllerin altlarına da erişilebileceğini belirtti.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.