'1 aylık tuvalet kâğıdı stoklayın'

Japon hükümeti deprem gibi felaketlerde hijyenden ödün vermemek için halkı en az 1 ay yetecek kadar tuvalet kâğıdı stoklamaya çağırdı.

1 Eylül 1923'te 100 binden fazla kişinin ölümüne neden olan Kanto depreminin yıl dönümünde düzenlenen Milli Felaket Günü kapsamında Japonya'nın başkenti Tokyo'da gerçekleştirilen bir sergide konuşan Sanayi Bakanı Yukio Edano, "Felaketlere karşı hazırlıklı olun" dedi. Edano, "Bu fırsattan yararlanın ve lütfen evinizde tuvalet kâğıdı stoklayın" diye konuştu. Olası bir felaketten sonra pazarın normal seyrine en az 1 ay sonra tekrar kavuştuğunu söyleyen Edano, biriktirilmesi gereken tuvalet kâğıdı miktarının bu nedenle az 1 aylık olması gerektiğini vurguladı.
2011'DE SORUN ÇIKTI
Yetkililer, 2011'de Tohoku'yu vuran 9 büyüklüğündeki depremden sonra yaşanan tedarik sıkıntısını örnek göstererek, kullanılabilecek tuvalet kâğıdı miktarının felaketlerden sonra azaldığını söylüyor. Depremden sonra ailelerin mağazalara adeta saldırdığı, başkent Tokyo gibi felaketten uzak yerlerde bile yoğunluk nedeniyle dükkânların kapanmak zorunda kaldığı belirtiliyor. Tuvalet kâğıdı üretimi, deprem riski altında olan Şizuka'da yoğunlaşmış durumda. Japonya Hükümeti evlerde gıda, tuvalet kâğıdı, el feneri ve içme suyu gibi temel ihtiyaç malzemelerini bulundurmaya yönelik düzenli olarak halka çağrıda bulunuyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.