Gangnam Style çekişmesi

Güney Kore Pop Kültürünü Geliştirme Derneği, Japonya'yı "Gangnam Style" şarkısına kayıtsız kalmakla suçladı.

Dernek Başkanı Han Koo-Hyun, dünyada müzik listelerinde 1. sıraya oturan Gangnam Style isimli parçanın Japonya'da 30. sırada olmasını "kıskançlık" olarak tanımladı.
Han, İngiltere'de 1., ABD'de ise müzik listelerinde 2.sırada olan parçanın, Japonya'nın İtunes sıralamasında 30. olmasını oldukça garip olarak nitelendirdi.

Han, birçok Japon müzik bloğunun, parçanın, video paylaşım sitesi Youtube'da 530 milyon kez izlenmesini, Güney Korelilerin geliştirdiği otomatik bir yazılıma bağladığını iddia etmesini "çok komik" bulduğunu söyledi.

Japonların öne sürdüğü bu komplo teorisinin, olimpiyat rekorundan şüphe etmek kadar saçma olduğunu dile getiren Han, durumun "çocukça bir kıskançlık" olduğunu savundu.
Han, bu kıskançlığı, Youtube'da en çok izlenenler listesinde, tek bir Japon videosunun 29. sırada yer almasına bağladı.
Güney Koreli dernek lideri, genç bir Japon'un, diyet kolanın içine naneli şeker atarak, kolanın verdiği tepkimeyi konu alan videonun, Japon mizah anlayışının göstergesi olduğuna da dikkati çekti.
İsmini Güney Kore'nin başkenti Seul'un bir bölgesinden alan Gangnam Style isimli parça, Koreli Parc Jae-sang (PSY) tarafından seslendirilmişti.
Şarkıcının 15 Temmuz'da yayınlanan videosu, Youtube'da 2 milyon 141 bin 758 kere beğenilerek bir rekora imza atmış, PSY, İngiliz müzik listelerine giren ilk Koreli şarkıcı olmuştu.
Türkiye'de sosyal paylaşım sitesi Twitter'ın Trend Topic listesinde 3 kez ilk sıradan giren Gangnam Style, "En Beğenilen Video" olarak Guinnes Rekorlar kitabına girdi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.