Amerika'da 'helal' patlaması

Amerikan Dışişleri Bakanlığı;na bağlı Uluslararası Bilgilendirme Dairesi (IIP) tarafından yayımlanan bir raporda, ABD'de "helal" (yiyecek) ibaresi kullanan restoranlarda patlama olduğunu belirtti.

Bakanlığın internet sayfasındaki "Ortadoğu ve Afrika" bölümünde yer alan IIP açıklamasında, 1980'lerden bu yana "helal" sertifikalı gıda ürünlerindeki "müthiş" artışa dikkat çekilirken, bunların tüketicilerinin Müslümanlarla sınırlı kalmadığı vurgulandı.
IIP raporunda, California eyaleti başta olmak üzere geleneklerini küçük gruplar halinde yaşatmaya çalışan Müslüman göçmenlerin geleneklerinin Amerika çapında yayılmaya başladığını kaydedilerek, Müslümanlar kadar, Müslüman olmayanların da helal yiyecek tercihinde bulunduğu, Amerika;da Müslüman nüfusun artması ile doğru orantılı olarak helal sertifikası veren organizasyonların sayısında da artış gözlendiği belirtildi.
Raporda, özellikle göçmen nüfusun yoğun olduğu büyükşehirlerde aranan bir özellik olmasından dolayı birçok restoran sahibinin "helal" ibaresini kullanmaya dikkat ettiğine yer verildi.

-İslam ülkelerindeki gıda pazarı ihtiyacı tetikledi-

Rapora göre, ABD'de et başta olmak üzere yiyeceklerin İslami usüllere uygun biçimde işlemden geçtiği anlamına gelen "helal" ibaresinin kullanıldığı ürünlerin ürütemi ve tüketimi hızla artıyor.
IIP;in Amerikan Helal Ticaret Odası Başkanı ve Washington Müslüman Gruplar Helal Sertifikası (ISWA) Direktörü Hajj Habib Ghanim;e dayandırdığı bilgiye göre, 1960;larda Washington ve Maryland çevresindeki Müslüman öğrenci dernekleri ilk defa "helal yiyeceği" gündeme getirdi.
İlerleyen yıllarda Amerikan orijnli şirketlerin Müslüman ülkelerin gıda pazarlarından pay almak istemesi "helal" gıda üretimin artırdı. Amerikan Tarım Bakanlığı;nın Ortadoğu'ya ihraç edilecek yiyeceklerin "helal" olmasından çok sağlıklı olmasını dikkate alması, Arap ülkelerine yapılan gıda ihracatında "helal" sertifkası verecek bir kuruma duyulan ihtiyacı 80;li yıllarda had safhaya çıkardı.

-Dünyaca ünlü gıda firmalarının "helal" ilgisi

Amerika;da üretilen helal sertifikalı yiyecekler en çok Mısır, Suudi Arabistan, Umman, Katar, Birleşik Arap Emirlikleri, Pakistan, Endonezya ve Malezya gibi ülkelere satılırken, son zamanlarda ABD içindeki tüketim, bu ihracatı neredeyse yakaladı. Bunun nedenlerinden biri de, ABD'nin ilk helal sertifika veren kurumu ISWA;dan sonra aynı işi yapan 4 kurumun daha çeşitli eyaletlerde faaliyete geçmesi.
ISWA Başkanı Habib Ghanim;in verdiği bilgiye göre, helal tüketim Amerika içinde hızla artarken, ülkedeki belli başlı gıda zinciri firmalarının da ilgisini çekiyor. ABD Dışişleri'ne bağlı IIP;de yer alan bilgiye göre, ünlü markalardan KFC, Subway, Cheesecake Factory gibi "fastfood" firmaları "helal" ürünler ile yakından ilgileniyor.

-"Yahudi kuzenlerimize çok şey borçluyuz"-

Dünya Helal Konseyi;nin de kurucu üyelerinden olan ISWA Direktörü Ghanim, Amerika;da helal üretimin denetlenmesi ile ilgili olarak, "Bu konuda Yahudi kuzenlerimize çok şey borçluyuz, düzenlemeleri yaparken, bizim 'helal' kavramına benzeyen 'koşer' denetleme kuruluşlarından örnekler aldık. Onlardan çok şey öğrendik ve bu konuda çok desteklerini aldık" şeklinde konuştu.
Geçtiğimiz haziran ayında Hollanda'da Müslüman ve Yahudi toplumlarının dayanışması ve ortak lobi faaliyeti sonucu, Hollanda hükümeti "helal" usüle uygun kesimleri onaylamıştı. Hollanda Senatosu, hayvanların uyuşturulmadan kesilmesinin yasaklanmasını öngören tasarıyı yasalaştırmak istemiş ancak ortak lobi çalışması sonucu tasarı reddedilmişti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.