İlk 100'de 3 Türk üniversitesi

Türk üniversiteleri “En iyi 500” arasına giremedi ama mühendislik programlarıyla Tayvan’ın yaptığı sıralamada 3 üniversite ilk 100’de, 6 üniversite ilk 275’te yer aldı. İTÜ, inşaat mühendisliğiyle 46. sırada

Habertürk'ün haberine göre Dünya üniversitelerini bu kez de Tayvan Yükseköğretim Değerlendirme Akreditasyon Konseyi (HEEACT) sıraladı. Son 11 yılda yapılan yayınların sayısı, yüksek atıf alan yayınlardaki makale sayıları ve yapılan atıfların değerlendirildiği "Dünyanın En İyi 500 Üniversitesi" listesine Türk üniversiteleri giremedi. Ancak "alanlara" göre yapılan sıralamada İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) iki bölümüyle, Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) ve Dokuz Eylül Üniversitesi de birer bölümleriyle ilk 100 içinde yer aldı. İTÜ 46.
Sırada İTÜ inşaat mühendisliği 46'ncı kimya mühendisliği 80'inci sırada bulunurken, ODTÜ kimya mühendisliğinde 88'inci, Dokuz Eylül de 91'inci sırada. 2007'den bu yana üniversiteleri sıralayan 2008'den bu yana da alanlara göre de sıralama yapan HEEACT'nin bu yılın sıralamasında Harvard ilk sırada. "Dünyanın en iyi 10" üniversitesinin 8'i ABD'den, biri Kanada'dan biri de Oxford'la İngiltere'den. HEEACT, alan ve konularına göre de 6'şar farklı kategoride "En İyi 300 Üniversite"yi sıraladı. 6 Türk üniversitesi 5 farklı alanda 46 ile 275 arasında yer aldı. İTÜ Rektörü Prof. Dr. Muhammed Şahin, "Uluslararası başarı. Özellikle iki bölümümüzün ilk 100'de olması ülkemiz için de gurur kaynağı" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.