Avrupa Birliği bizi Türkiye'den korusun!

Kriz nedeniyle büyük kesintiler yapıldı ama "Türkiye korkusu" ile silah almayı sürdürüyor

Kriz nedeniyle kamu hizmetlerinde önemli kesintiler yapan Yunanistan'ın, "Türkiye korkusu" ile silah almayı sürdürdüğü, bunun altında büyük bir müşterisi olduğu Almanya ve Fransa'nın baskılarının yattığı iddia ediliyor. İngiliz Independent gazetesi, Yunanlıların, savunma bütçesinin azaltılabilmesi için AB'nin, kendilerini Türkiye'den korumasını talep ettiklerini yazdı.
Tarihi bir ekonomik krizden geçen Yunanistan'da tasarruf tedbirleri çerçevesinde sağlık harcamalarında bile ciddi kısıtlamalara gidilirken, savunma sanayiine aktarılan bütçenin tasarruf tedbirleri dışında bırakılması rahatsızlık meydana getirdi. Yunanlıların silah alımlarını durdurmak istediği, fakat Alman ve Fransız şirketlerinin bunu engellemek için uğraştığı belirtildi. Bu duruma öfkeli Yunan halkının AB'den Yunanistan'ı Türkiye'ye karşı korumasını beklediği iddia edildi.
İngiltere'de yayımlanan The Independent gazetesinin haberine göre, Yunanistan'da 2007 yılında 6,24 milyar Euro olan harcamaları, 2010 yılında 7,1 milyar Euro'ya çıktı. Gazete, "Sağlık hizmetleri bile azaltıldı ancak Yunanistan hâlâ silah satın alıyor." başlığıyla yayımladığı haberinde Yunanlıların, Euro Bölgesi liderlerinin, Atina'nın kamu hizmetlerine yönelik harcamaları kesmesinde ısrar ederken silah harcamalarının aynen devam etmesine öfkeli olduklarını kaydetti. Bu çarpıklığın sorumlusu olarak Yunanistan'ın başlıca müşterilerinden olduğu Alman ve Fransız silah şirketlerinin işaret edildiği haberde, bu duruma öfkeli Yunan halkının AB'den Yunanistan'ı Türkiye'ye karşı korumasını beklediği savunuldu. Gazete, Atina Üniversitesi'nden Prof. Yanis Varoufakis'in "Yunan hastanelerinde bandaj yokluğu yaşanırken, bütçenin AB ve IMF tarafından saldırılmayan tek parçası askerî harcamalar." sözlerine yer vererek durumun çarpıklığını gözler önüne serdi. AB'nin açıklamış olduğu ve karşılığında Yunanistan'dan ciddi taahhütler beklediği 130 milyar Euro'luk kurtarma paketini hatırlatan gazete, "Kurtarma paketinin koşulları çok katı olacak ama odada bir fil var. Bu da, Alman ve Fransız savunma şirketlerinin, Yunanistan'ın alımlarına bağlılığıdır." yorumunu yaptı. Söz konusu iddiasını 2010 yılı rakamlarıyla destekleyen gazeteye göre, Stockholm International Peace Research Institute (Sipri) isimli kurum, yayınladığı raporunda Yunanistan'ın 2010 yılı silah harcamalarının yüzde 58'inin Almanya'ya aktığını gösterdi. Yine gazetenin verdiği rakamlara göre silah alımında Almanya'nın birinci ve Fransa'nın üçüncü büyük müşterisi olan Yunanistan, silah harcamalarının yüzde 80'ini ABD, Almanya ve Fransa'dan yapıyor.
Independent, "Yunanistan'ın savunma bütçesi, komşu Türkiye'den tehdit algısı nedeniyle tarihi olarak yüksek" dediği haberinde savunma sanayii şirketlerinin iki ülke arasındaki bu durumdan yararlandığını kaydetti. Prof. Varoufakis'in "İki tarafa da aynı firkateyni satıyorlar, farklı olan sadece firkateynlerin rengi" yorumuna yer veren gazete, iki ülkenin de bu durumdan zararlı çıktığına işaret ediyor. Gazeteye göre, Yunanistan'daki yorumcular, AB üyesi olarak Yunanistan'ın, en güçlü müttefiklerince Türkiye'den korunacağının garantilenmesi gerektiğini savunuyor. AB, askeri bir ittifak olmasa da, Yunanistan'ın bunu bekleyeceğini belirtiyor.
Zaman

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.