Kapanması için en az 30 yıl gerekli

Japonya'da Mart ayında meydana gelen 9 büyüklüğündeki deprem ve sonrasındaki tsunamiden zarar gören Fukuşima nükleer santralinin güvenli bir şekilde faaliyetlerini durdurması için en az 30 yıla ihtiyaç olduğu bildirildi.

Japonya Atom Enerjisi Komisyonu tarafından oluşturulan bir heyetin hazırladığı taslak raporda, ABD'nin Three Mile Island (Üç Mil Adası) nükleer santralinde 1979'daki kazadan sonra nükleer yakıtın santralden çıkartılması işleminin 10 yıl aldığı hatırlatıldı.

Fukuşima'daki işlemin daha karmaşık olacağı ve uzun zaman alacağı belirtilen raporda, nükleer yakıt çubuklarını sökme işleminin ancak muhafaza kazanının tamir edilmesinden sonra mümkün olacağı, bunun da en az 10 yıl alacağı ifade edildi.

Daha önce yayımlanan bir başka raporda da Fukuşima'yı kapatma işleminin en az 19 milyar dolara mal olacağı tahmin edildi.

Yaklaşık 21 bin kişinin öldüğü ya da kaybolduğu depremde ve sonrasındaki tsunamide, santralin 6 reaktörünün 3'ünde erime meydana gelmişti. Hasar gören reaktörlerin büyük ölçüde soğutulduğu açıklanmıştı.

Radyasyon sızıntısının azaldığı Fukuşima nükleer santralinin "nispeten" güvenli olduğu düşünülüyor. Fukuşima santralindeki hasar, 1986 Çernobil faciasından bu yana yeryüzünde meydana gelen en büyük nükleer felaket sayılıyor.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.