'Bu çağda' diye başlayan haramlar...

Helal-haram sınırlarının nerede ise tamamen ortadan kalktığı ya da ayrıştırılamayacak kadar karıştığı bir ortamı yaşıyor ve paylaşıyor olduğumuz ne yazık ki acı bir gerçektir. Unutmayalım ki, Kur'an'ın hükümleri kıyamete kadar geçerlidir...

Bireyler, aileler ve toplum kesimleri, içtenlikle şöyle bir 24 saatlerini gözden geçirirlerse, itiraf edemeseler bile bu noktadaki hassasiyet eksikliğini fark edeceklerdir. Son yıllarda gündeme getirilen helal gıda standardı çalışmaları, sözünü ettiğimiz hassasiyet eksikliğinin gıda alanında bir anlamda resmen itirafı, bir anlamda da konuya yönelik farkındalık meydana getirme gayretidir. Bu yönüyle takdire değer bir çabadır.

HELAL-HARAM HASSASİYETLERİMİZİ YİTİRİYORUZ

Günlük hayatı yönlendiren hakim anlayış ve sistem, İslâm temelinden uzak olduğu için İslâm'ın inananlara kazandırdığı helal-haram hassasiyetini bilhassa yok etmekten vahşi bir zevk almaktadır. Üretim çarklarının çalışma yöntemleri, kullandıkları malzemelerin muhtevası, ürünlerinin görüntüleri, paketleri, reklamları, vs. hiç bir aşamada helal-haram hassasiyeti gibi bir ölçüye ihtiyaç duyulmamaktadır. Ne yazık ki Müslüman müşterilerin büyük bir çoğunluğu da bu yaylakta serbest ve kayıtsız dolaşıp yaylayan varlıklar gibi davranmayı -ya gönüllü ya da kerhen- modernlik, çağdaşlık, gelişmişlik diye kabul ettikleri için bu karmaşık ve yaban hava, giderek yerleşik bir hal almaktadır.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.