Din araştırmasında endişe verici sonuçlar ortaya çıktı

MAK Danışmanlık’ın din araştırmasında endişe verici sonuçlar ortaya çıktı. Namaz kılmayan oranı yüzde 76, oruç tutmayan oranı ise yüzde 48. Toplumun yüzde 55’i mezhebini bilmiyor.

MAK Danışmanlık Şirketi, 'Toplumun Din Algısı ve Dine Bakışı' konulu araştırmasının sonuçlarını açıkladı. 50 il ve 211 ilçede, 5 bin 400 ile yüz yüze görüşülerek yapılan araştırmada, yüzde 99'u Müslüman olan Türkiye'deki insanların dini yaşayışına ilişkin endişe verici sonuçlar ortaya çıktı.
YÜZDE 24'ü NAMAZ KILIYOR
Araştırmada sorulan 'Hangi sıklıkla namaz kılıyorsunuz?' sorusuna katılımcıların yüzde 24'ü 'her gün beş vakit kılarım' , yüzde 31'i 'cuma namazlarını kılarım', yüzde 15'i 'bayramdan bayrama kılarım', yüzde 18'i 'hiç namaz kılmıyorum', yüzde 12'si 'görüş belirtmek istemiyorum' cevabını verdi. Beş vakit namaz kılanların yaş aralığı ölçüldüğü araştırmada ise insanların yaşı ilerledikçe namaza yöneldiği görüldü.
Ankete katılanların yüzde 52'si 'Ramazan boyuncu oruç tutarım' , yüzde 22'si 'oruç tutmuyorum' , yüzde 16'si 'birkaç gün oruç tuttum', yüzde 10'u 'görüş bildirmek istemiyorum' dedi. 'Hiç zekat-sadaka veriyor musunuz' sorusuna ise katılımcıların yüzde 65 'evet belli aralıklarla veriyorum' , yüzde 15'i 'hayır, benim ihtiyacım var' , yüzde 3,5'i 'görüşme bildirmek istemiyorum' cevabını verdi.
KUR'AN OKUMUYORUZ
Araştırmada, 'Hacca gitmek ister misiniz?' sorusuna katılımcıların yüzde 75'i evet, yüzde 15'i hayır dedi. 'Orijinal metinden (Arapçasından) Kur'an-ı okuyabiliyor musunuz' sorusuna ankete katılanların yüzde 25'i 'hayır bilmiyorum', yüzde 20'si 'küçükken', yüzde 24'ü 'çok iyi değil', yüzde 16'sı 'evet' diye cevap verdi. Ankette sorulan 'Öldükten sonra dirileceğimize ve bir hesap âlemi (ahiret) olduğuna inanıyor musunuz?' sorusuna ise katılımcıların yüzde 81'i 'evet inanıyorum', yüzde 4'ü hayır inanmıyorum, yüzde 9'u 'inanıyorum ama şüphelerim var' dedi.
MEZHEBİMİZİ BİLMİYORUZ
Bağlı bulunduğu mezhep hakkında bilgisi olanların oranı yüzde 35'e çıkarken bilgisi olmayanların oranı yüzde 55 oldu. 'Hangi sıklıkta camiye gidersiniz?' sorusuna katılımcıların yüzde 12'si 'hiç gitmem', yüzde 14'ü 'her gün giderim', yüzde 25'i 'haftada bir', yüzde 30'u 'cumadan cumaya' dedi. Size göre Müslümanların (İslam ümmetinin) bir bütün olarak halife benzeri bir lidere ihtiyacı var mı?' sorusuna ankete katılanların yüzde 23'ü 'ihtiyaç olduğunu düşünüyorum', yüzde 42'si 'ihtiyaç olduğunu düşünmüyorum' derken yüzde 35'i görüş bildirmedi.
YÜZDE 65'İ AHLAKİ ÇÖKÜNTÜYE İNANIYOR
Araştırmada sorulan 'Hangi sıklıkta dua edersiniz?' sorusuna katılımcıların yüzde 74'ü 'sürekli dua ederim', yüzde 14'ü 'zaman zaman dua ederim', yüzde 3'i ise 'hiç dua etmem' cevabında bulundu. Ahlaki çöküntü olduğuna inananların oranı yüzde 65 iken inanmayanların oranı yüzde 23 çıktı. Toplumun dindarlaştığına inananların oranı yüzde 41 çıkarken inanmayanların oranı yüzde 42'i oldu.
DİYANET'E SORMUYORUZ
'Dini bilgi almak istediğinizde öncelikle kime müracaat edersiniz?' sorusuna ankete katılanların yüzde 35'i 'Diyanet görevlisine', yüzde 16'sı 'internete', yüzde 12'si 'dini kitaplara', 10'u 'bir dini gurup içindeki kişiye', yüzde 12'si 'aile içindeki birine' dedi. 'Bir dini gruba mensup musunuz' sorusuna ise katılımcıların yüzde 65'i 'hayır' , yüzde 22'si 'evet' cevabını verdi. 'Herkesin dini tercihine bağlı ibadetlerini özgürce yapabildiğini düşünüyor musunuz?' sorusuna araştırmaya katılanların yüzde 78'i 'evet 'yüzde 13'ü 'hayır' cevabında bulundu.
Gazete Vahdet

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.