İstanbullular, 6 yıllık aradan sonra banliyö trenlerine yeniden kavuştu. Gebze-Halkalı arasında hizmet verecek olan yeni hatta, günde 1 milyon 700 bin yolcu taşınacak, iki hat arasındaki mesafe 115 dakikada kat edilebilecek. HABERİN VİDEOSUNU İZLEMEK İÇİN TIKLAYIN İstanbul trafiğinin yükünü önemli ölçüde çeken Gebze-Halkalı Banliyö Treni Hattı 6 yıllık aradan sonra yeniden açıldı ve İstanbullular banliyö trenine kavuştu. HABERİN VİDEOSUNU İZLEMEK İÇİN TIKLAYIN Haydarpaşa-Gebze arasında hizmet veren banliyö treni hattının Pendik-Gebze bölümü 29 Nisan 2012'de, Kazlıçeşme-Halkalı bölümü 1 Mart 2013'te, Haydarpaşa-Pendik arasındaki bölüm de 19 Haziran 2013'te son seferinin ardından kapatılmıştı. Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren projesi ve Marmaray'la entegre olarak çalışması planlanan hattaki yenilenme çalışmaları nedeniyle, raylar sökülmüş, pek çoğu tarihi eser statüsünde bulunan istasyonların da yenilenmesine karar verilmişti. Bostancı 37 dakika Proje kapsamında tüm altyapı ve istasyonlar yeniden inşa edilirken, hatta 2 viyadük, 27 kara yolu alt geçidi, 29 yaya alt geçidi, 21 kara yolu üst geçidi, 12 yaya üst geçidi, 19 nehir geçiş köprüsü ve 60 menfez bulunuyor. Proje kapsamında altyapı, aynı güzergahta 3 hattın işlemesine uygun olarak inşa edildi. Yan hatlar YHT için 43 istasyon bulunuyor Anadolu'da 27, Avrupa yakasında 11 yeni istasyon Son güne kadar yoğun test seferleri yapıldı 24 ay planlanmıştı Yapım süresi 24 ay olarak planlanan yenileme çalışmalarının 2015 yılı haziran ayında sonuçlandırılması hedeflenmişti. Ancak aradan geçen süre içinde yapımı üstlenen firma, maliyetlerdeki aşırı artışı gerekçe göstererek 2014 yılının ekim ayında çalışmaları durdurmuştu. Sorunların çözülmesinin ardından çalışmalar 2015 yılı içinde tekrar başlamıştı. İşte yeni hattın entegre olacağı istasyonlar Ayrılık Çeşmesi istasyonunda M4 Kadıköy-Tuzla metro hattı ile,