Tork konvertörde tork kayıpları olduğu için maksimum hızları manüel şanzımanlara göre düşüktür. Motordan gelen giriş torku şanzımana geçerken %4-5 oranında enerji kaybına uğrar. Bu durum yakıt sarfiyatını artırır. Otomatik şanzımanlı araçlar itilerek kesinlikle çalıştırılamazlar. Kullanılan yağ son derece temiz olmak zorundadır. Otomatik şanzıman yağı pahalı ve özeldir. Fren balataları, kampana ve disk aşıntısı fazladır. Motor kompresyon freni yada yığılması zayıftır. Otomatik şanzıman, manüel şanzımana göre daha pahalı ve işçiliği daha zordur. Tahrikli tekerleklerinden çekmek gerektiği zaman boşa alınsa bile şanzımana zarar verme tehlikesi mevcut olduğundan düşük hızlarda ve kısa mesafede çekme kısıtlaması vardır. Vitese takıp marş basarak trafik açısından uygun olmayan ya da tehlikeli bir yerde stop edip kalmış aracı yürütmek imkânsızdır. Eğer şanzıman elektronik değil ve tam hidrolik ise karda patinaja geçmemesi için aracı 2. ya da daha büyük ve torksuz bir vitesle kaldırmak imkansızdır. Otomatik şanzımanın yaygın olmadığı ülkelerde ve bölgelerde genelde satış fiyatı yüksek ve ikinci el fiyatı ise genelde düşüktür. Yuşta geri kaçırmadığı için öndeki araç geriye kaçırırsa aracı geriye kaçırarak kurtarmak mümkün değildir.