Hollywood filmi gibi tanıtım
Yıllardır pek çok ünlü Hollywood filminin görsellerini tasarlayan Emrah Yücel, bu kez Türkiye tanıtım kampanyasını üstlendi; ABD'den gelen turist sayısı yüzde 30 arttı
Yücel, "Türkiye'ye turist getirmek, sadece Kız Kulesi, Efes, Ölüdeniz'in fotoğraflarını çekip Times Meydanı'na ve The New York Times'a ilan vermekle olmuyor. Arkasına bir duygu yüklemek, bir strateji eklemek gerekiyor. Kampanyamızın temeli, içinde insan unsurlarının olması. Tıpkı bir film afişi yapar gibi yaptık" diye anlatıyor.
TRUVA ATINA YERİNE 'TROY' ATITasarımcı Yücel, afişlerde kullandıkları 'insan' unsurundan da örnekler veriyor: "Her mekanda Amerikalıların duygularına hitap edecek, kendilerinden bir şeyler bulacakları karakterler ekledik. Side harabelerinin önünde boynuna havlu atmış bir çocuk figürü ve 'Kahramanlar aranıyor' sloganını kullandık. Bunu gören bir Amerikalı çocuk, kendini 'Gladyatör filmindeki ya da 'Troy'daki kahraman gibi hissediyor. Çocuğunun motivasyonunu gören anne Türkiye'ye karar verebiliyor. Amerikalı turistler arasında bekarların yüksekliğini göz önünde bulundurup Kız Kulesi afişinin önünde orta yaşlı bir kadın kullandık. Çanakkale'deki Truva Atı yerine, Amerikalıların çok sevdiği 'Troy' filminde kullanılan, Disney Stüdyoları'nın Türkiye'ye hediye ettiği Truva Atı'nı kullandık. Böylece sinematik figürlerle donatılmış tema parklarında tatil yapmaya düşkün Amerikalılar, Truva Atı'nın Türkiye'de, olduğunu gördüler." (AA)