Hollywood filmi gibi tanıtım

Yıllardır pek çok ünlü Hollywood filminin görsellerini tasarlayan Emrah Yücel, bu kez Türkiye tanıtım kampanyasını üstlendi; ABD'den gelen turist sayısı yüzde 30 arttı

Hollywood filmi gibi tanıtım
17 yıldır Amerika'da film sektörünün kalbi Los Angeles'ta yaşayan Emrah Yücel'in, Türkiye'nin reklam kampanyasını üstlenmesiyle birlikte, Amerika'dan gelen turist sayısında yüzde 30 artış oldu. Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürlüğü'nün verilerine göre turist sayısı geçen yıldan bu yana 100 binden 130 bine çıkan ABD, bu oranla, 2011 yılının ilk dört ayı içinde Almanya, Rusya gibi ülkeleri geride bıraktı.

Yücel, "Türkiye'ye turist getirmek, sadece Kız Kulesi, Efes, Ölüdeniz'in fotoğraflarını çekip Times Meydanı'na ve The New York Times'a ilan vermekle olmuyor. Arkasına bir duygu yüklemek, bir strateji eklemek gerekiyor. Kampanyamızın temeli, içinde insan unsurlarının olması. Tıpkı bir film afişi yapar gibi yaptık" diye anlatıyor.

TRUVA ATINA YERİNE 'TROY' ATI
Tasarımcı Yücel, afişlerde kullandıkları 'insan' unsurundan da örnekler veriyor: "Her mekanda Amerikalıların duygularına hitap edecek, kendilerinden bir şeyler bulacakları karakterler ekledik. Side harabelerinin önünde boynuna havlu atmış bir çocuk figürü ve 'Kahramanlar aranıyor' sloganını kullandık. Bunu gören bir Amerikalı çocuk, kendini 'Gladyatör filmindeki ya da 'Troy'daki kahraman gibi hissediyor. Çocuğunun motivasyonunu gören anne Türkiye'ye karar verebiliyor. Amerikalı turistler arasında bekarların yüksekliğini göz önünde bulundurup Kız Kulesi afişinin önünde orta yaşlı bir kadın kullandık. Çanakkale'deki Truva Atı yerine, Amerikalıların çok sevdiği 'Troy' filminde kullanılan, Disney Stüdyoları'nın Türkiye'ye hediye ettiği Truva Atı'nı kullandık. Böylece sinematik figürlerle donatılmış tema parklarında tatil yapmaya düşkün Amerikalılar, Truva Atı'nın Türkiye'de, olduğunu gördüler." (AA)