Metalin otomobile dönüşüm serüveni
Toyota Türkiye Fabrikası'na rulo halinde giren saclar, son teknoloji ürünü robotların desteğiyle gerekli parçalarla birleştirilerek, pres, kaynak, boya ve montaj aşamalarının ardından modern otomobillere dönüşüyor.
Giriş Tarihi: 30.09.2014 16:50
Toyota Türkiye Fabrikası'na rulo halinde giren saclar, son teknoloji ürünü robotların desteğiyle gerekli parçalarla birleştirilerek, pres, kaynak, boya ve montaj aşamalarının ardından modern otomobillere dönüşüyor.
Toyota Türkiye Fabrikası bünyesinde pres, kaynak, boya ve montaj bölümlerinin olduğu 4 ünite bulunuyor.
Gövde üretiminin ilk ayağı pres fabrikasında rulo halindeki çelikler, belirli ölçülerde sac kesme hattında kesildikten sonra pres makinelerinde çeşitli gövde parçaları haline getiriliyor. Bölümler arası parça transferlerinin robotlar yardımıyla yapıldığı bu bölümde basılan parçalar, kaynak fabrikasına gönderiliyor.
Çeşitli kaynak teknikleri kullanılarak pres fabrikasından ve yan sanayiden getirilen parçaların birleştirilmesi sonucunda aracın gövdesi oluşturuluyor.
Başlıca üretim bölümleri alt, yan ve ana gövde montajının yapıldığı fabrikada, bazı parçalar operatörler, bazıları da robotlar tarafından üretiliyor. 400 robotun kullanıldığı bu bölümde otomasyon seviyesi yüzde 74'e ulaşmış durumda bulunuyor. 3 bin 500 spot kaynağının bulunduğu gövde, bin 200 metal parçanın birleştirilmesinin ardından boya fabrikasına gönderiliyor.